Dizajn je úplne iný než u predchodcu a naväzuje na štúdiu HCD-14, ktorú predstavili začiatkom tohto roka. Dominantou je prepracovaná predná maska s veľkým grilom z jedného kusu materiálu a pri pohľade z boku je signifikantný najmä krátky predný previs. Nový Genesis meria na dĺžku takmer päť metrov (4990 mm), no práve krátke previsy napomáhajú k slušnému priestoru pre posádku. Medzi nápravami je vzdialenosť 3010 milimetrov. Už z fotografií vidieť, že to nie je drobček, na šírku má 1890 mm (bez spätných zrkadiel), vysoké je 1480 mm a sebavedomý postoj dotvárajú i 17 až 19 palcové kolesá.
Konštruktéri sa v rámci snahy o zvýšenie pohodlia a bezpečnosti zamerali najmä na faktor NVH. Ten je pre limuzíny kľúčový, je to ľudovo povedané celkový pocit kvality jazdy a pohodlia, čo ovplyvňujú rôzne faktory ako odhlučnenie, pruženie, výkon, tuhosť karosérie atď. Karoséria novej generácie Genesisu je vyrobená s využitím vysokopevnostnej ocele, ktorej použili o 37% viac ako u predchodcu. Pohodliu prispeje i prepracovaná viacprvková zadná náprava. Okrem konštrukčných záležitostí Hyundai nezanedbal ani výbavu a bezpečnosť. K dispozícii sú systémy ako automatické krízové brzdenie (AEB), detekcia mŕtveho uhla a head-up displej, asistent držania jazdného pásu (LKAS), nový parkovací asistent či už kolenný airbag pre vodiča.
Agregáty kórejského križníka budú iba benzínové, a to štyri. Downsizing sa v Kóreji nekoná, takže ponuka motorov siaha od troch po päť litrov objemu. Najmenší 3,0 V6 produkuje výkon 189 kW (257 k) a 303 Nm krútiaceho momentu, a na stovku došprintuje za 8,6 sekúnd. Ďaľší motor je 3,3 V6 s 207 kilowatmi (282 k) a 347 Nm a na stovke je o 1,4 sekundy rýchlejšie než slabší trojliter. Tretí v rade je 3,8-litrový V6 s výkonom 232 kW (315 k) a krútiakom 397 Nm, a ako ostatné, tak i tento je spriahnutý s osemstupňovým automatom. Stovku pokorí po 6,5 sekundách. Vrcholom ponuky je 5,0-litrový motor V8, ktorý dáva 312 kW (425 k) a krútiaci moment 519 Nm. Akceleráciu zvláda za 5,4 sekúnd, no s maximálkou sa príliš chváliť nebude, tá je iba 240 km/h. Takže na dialnici to nemeckej šlachte nenatrie. Uvidíme, ako sa Hyundaiu bude dariť v iných oblastiach, kde sa pokúsia pritiahnuť zákazníka hľadajúceho repre limuzínu.