Pôvodne luxusná divízia Citroënu pod krídlami PSA a dnes samostatná značka DS Automobiles koncernu Stellantis má celkom zvláštnu modelovú stratégiu. A práve tento automobil je tohto dobrým príkladom.
Kedysi začínal ako Citroën DS3, potom ho premenovali na DS 3, následne bol z neho DS 3 Crossback, aby sa dnes po rokoch vrátil späť k jednoduchšiemu označeniu DS 3.
Francúzi o ňom hovoria ako o „novom DS 3“ a „nástupcovi DS 3 Crossback“, ale nenechajte sa pomýliť, toto je facelift, ako ho bežne poznáte so všetkými jeho drobnými či väčšími zmenami. A tomto prípade z neho profituje hlavne elektrická verzia E-Tense.
Automobilka výmenou elektromotora zvýšila jeho maximálny výkon zo 136 na 156 koní, najvyšší krútiaci moment 260 newtonmetrov naopak ostáva identický. Nepochybne pozmenené čísla k dynamike zatiaľ k dispozícii nemáme, DS ale hovorí, že ich auto dostalo okrem iného aj novú batériu.
Jej základná kapacita poskočila z 50 na 54 kWh (využiteľných je 50,8 kWh, čo je ekvivalent približne 20 litrov benzínu), má vylepšené chladenie s tepelným čerpadlom a posádka by mala profitovať aj z predĺženého dojazdu. Pri priemernej spotrebe 12,6 kWh/100 km firma uvádza 402 kilometrov namiesto pôvodných 320 km.
Konštruktéri tiež znížili svetlú výšku o 10 milimetrov, optimalizovali aerodynamiku znížením koeficientu odporu Cd o 7,6 percenta, vďaka účinnejšej pohonnej jednotke zdokonalili rekuperáciu a na aute sú tiež nové diódové svetlá, ktoré môžete za príplatok vymeniť za Matrix LED Vision.
Práve svetelný podpis v prednej časti je jedným z mála viditeľných detailov, ktorým je možné odlíšiť facelift od pôvodného auta. Novinka má síce aj trochu hranatejšiu prednú masku, ale v prvom rade dostala prepracovaný nárazník so zdvojenými vertikálnymi pásikmi denného svietenia, zatiaľ čo predtým boli jednoduché.
V zadnej časti samozrejme zmizol nápis Crossback a po otvorení dverí zistíte, že francúzska trojka modelového roka 2023 dostala tiež nový volant, 10,3-palcový displej s vyšším rozlíšením a tlačová správa ešte pripomína „preskupenie niektorých ovládacích prvkov a tlačidiel“, vopred ale upozorňujeme, že sa budete musieť vážne snažiť, aby ste na fotkách objavili niečo konkrétne.
Na záver dovoľte ešte jednu dobrú a jednu zlú správu. Dobrá je, že si DS 3 stále budete môcť skúpiť so zážihovým alebo vznetovým motorom. Zlá naopak v tom, že automobilka vypustila najvýkonnejší benzínový trojvalec 1.2 PureTech s výkonom 156 koní a márne budete tiež hľadať slabší diesel naladený na 109 koní, ktorý mal ako jediný manuálnu prevodovku. Odteraz už len 1.5 BlueHDi so 130 koňmi a osemstupňovým automatom.
zdroj: DS Automobiles, Stellantis