Vo flotile Elyzejského paláca, neďaleko Avenue des Champs-Élysées, sa objavil staronový automobil. Model DS 7 Crossback tu slúži už od roku 2017, keď bol tento crossover dnes samostatnej luxusnej značky Citroënu uvedený na trh, najnovší prírastok je však v pár významných ohľadoch iný.

Nesie názov Élysée a na prvý pohľad ho poznáte podľa dlhšej karosérie. Konštruktéri predĺžili rázvor za B-stĺpikmi a z 2,74 metra sa dostali na 2940 milimetrov. Touto úpravou sa podarilo natiahnuť priestor pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách v pozdĺžnom smere až na 545 mm.

Celková dĺžka modelu Crossback Élysée poskočila na 4,79 metra, šírka 1,91 m a výška 1,62 m sa podľa tvrdenia automobilky naopak nezmenili. Pozoruhodné tiež je, že DS hovorí o „plnom pancierovaní“ navonok však auto (s výnimkou viditeľne iných skiel) ako tank nepôsobí.

To však nie je jediná zmena. Vo výbave francúzskeho automobilu No. 1, lakovaného farbou Ink Blue, sa objavili obligátne držiaky na štátne vlajky, za prednou maskou sa ukrývajú modro-červené stroboskopy a predpokladáme, že za 20-palcovými čiernymi diskami, ktoré vyzerajú ako Borbety CW3, budú uložené výkonnejšie brzdy.

Samozrejmou výbavou prezidentského špeciálu je telekomunikačný systém, a aj keď to DS vyslovene nešpecifikuje, na palube bude určite upravená klimatizácia s prepracovanými filtrami a najskôr i vlastnou zásobou vzduchu, schopnou udržať interiér DS 7 hermeticky uzatvorený na nejaký obmedzený čas.

Vzadu sú dve samostatné sedadlá a všetok mysliteľný luxus, ktorý dnes dokáže PSA, respektíve Stellantis vymyslieť a vyrobiť. Kreslá majú elektrické ovládanie, vyhrievanie, ventiláciu a po celej dĺžke sú oddelené stredovou konzolou. Nechýbajú tiež bezdrôtové nabíjačky telefónov, kožené čalúnenie Basalt Black, strop i stĺpiky potiahnuté alcantarou a pár štítkov i plakiet, aby sa náhodou nezabudlo, kde sedíte.

Prezidentnský plug-in hybrid. Zrejme...

Pretože novinka vychádza z modelu E-Tense 300, máme tu dobíjací hybrid, ktorý kombinuje preplňovaný štvorvalec 1.6 PureTech a dva elektromotory. V sérii máte 200+110+112 koní a 300+337+166 newtonmetrov, ktoré v kombinácii (a v závislosti na iných priebehoch výkonu a krútiaceho momentu) dávajú systémový výkon 300 koní a 520 Nm, nemôžeme ale vylúčiť, že sa niečo zmenilo aj pod prednou kapotou.

Už pôvodné auto s dodatočnými akumulátormi s kapacitou 13,2 kWh vážilo 1,9 tony a je zrejmé, že predĺžením karosérie a pridaním balistickej ochrany DS 7 pár stoviek kilogramov pribrala. Aj preto by nás neprekvapilo, ak by auto malo zvýšený výkon a kvôli hmotnosti i nutnosti jazdiť pri prehliadkach krokom upravenú aj prevodovku.

Tieto detaily vám automobilka, ani tamojší úrad na ochranu ústavných činiteľov len tak neprezradí a ak by ste po týchto údajoch pátrali, je dosť možné, že by ste si vyslúžili pozornosť DGSI.

Prvé ostré nasadenie DS 7 Crossback Élysée E-Tense 300? Prebehlo pred pár dňami, presnejšie povedané 11. novembra, kedy si Francúzi pripomínajú prímerie z roku 1918, ktoré ukončilo prvú svetovú vojnu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov