Kým sa pustíme do menej dôležitých drobností na karosérii a v kabíne, poďme si na úvod radšej povedať, že automobilka, respektíve jej športová divízia DS Performance postavila novú vrcholnú verziu, ktorá ponesie označenie E-Tense 360.

Dostala podvozok znížený o 15 milimetrov, širší rozchod o 24 mm vpredu a 10 mm vzadu a vpredu sa objavili brzdy s priemerom kotúčov 380 mm. Pod kapotou má stále jedna-šestku PureTech a k tomu dva elektromotory, predný s výkonom 110 koní a zadný s výkonom 112 koní.

Systémový výkon novinky poskočil na 360 koní a výrobca sľubuje o tri desatiny sekundy lepší čas akcelerácie z miesta na stovku, takže auto tentoraz zvládne v kombinácii s osemstupňovým automatom normovaný šprint za 5,6 sekundy.

Aby toho nebolo málo, Francúzi nepatrne zväčšili i kapacitu akumulátora z 13,2 na 14,2 kWh, čo je ekvivalent približne 5,5 litra benzínu. V zmiešanom cykle by vám to podľa metodiky WLTP malo vydržať na 65 kilometrov jazdy v čisto elektrickom režime, v meste potom dokonca až na 81 kilometrov.

Druhou verziou so systémom 4x4 (pričom pohon zadných kolies zabezpečuje len elektromotor) ostáva v ponuke E-Tense 300 a celkový počet hybridov s číslom tri uzatvára tiež známe prevetenie E-Tense 225. Okrem toho bude DS naďalej predávať naftový model BlueHDi s výkonom 130 koní a mimo Európu tiež motory PureTech s výkonom 130, 215 a 225 koní. Poďme na ten dizajn...

Ak by ste vedľa seba postavili pôvodné auto s tým prepracovaným, nešlo by si nevšimnúť, že novinka dostala hranatejšiu, širšiu a celkovo väčšiu masku chladiča. K tom pracuje s výkonnejšími diódovými svetlami, ktorým Francúzi hovoria Pixel LED Vision 3.0. Majú dosah 380 metrov a v rýchlostiach pod 50 km/h sa svetelný kužeľ rozširuje na 65 metrov. Celkový „podpis“ dopĺňajú vertikálne pásy po stranách nazvané Light Veil, v preklade svetelný závoj.

V zadnej časti zmizol nápis Crossback a automobilka pripomína, že ho tento model z označenia úplne vypúšťa. Namiesto toho sa na rovnakom mieste (na lište spájajúcej zatmavené a modifikované zadné svetlá) objavil nápis DS Automobiles.

Facelift zákazníkom prináša tiež nové 19-palcové disky Edinburgh a Silverstone a v prípade spomínanej najvýkonnejšej verzie až 21-palcové kolesá Brooklyn. Ku karosérii je možné objednať čierne ozdobné lišty okolo okien i pozdĺžne lyžiny strešného nosiča, čierne logo a spolovice aj kryty vonkajších spätných zrkadiel či označenie modelu na dverách batožinového priestoru.

V interiéri návrhári použili hromadu nových lepších materiálov, napríklad kožu Nappa v rôznych odtieňoch a vo výbave Performance Line nájdete i alcantaru. K tomu máte upravené ambientné osvetlenie, nový 12-palcový prístrojový panel a naďalej sa v závislosti na rozsahu príplatkov môžete tešiť na nočné videnie s dosahom 100 metrov alebo aktívny podvozok, ktorý zbiera informácie o kvalite ceste z predných kamier a zvlášť tomu prispôsobuje tuhosť každého tlmiča.

Výroba bude naďalej prebiehať Mulhouse vo Francúzsku a čínskom Šen-čene. Predaj na domácom trhu štartuje už 11. júla a od počiatku bude dostupná limitovaná edícia DS 7 E-Tense 4x4 360 La Première.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov