Kým sa pustíme do menej dôležitých drobností na karosérii a v kabíne, poďme si na úvod radšej povedať, že automobilka, respektíve jej športová divízia DS Performance postavila novú vrcholnú verziu, ktorá ponesie označenie E-Tense 360.
Dostala podvozok znížený o 15 milimetrov, širší rozchod o 24 mm vpredu a 10 mm vzadu a vpredu sa objavili brzdy s priemerom kotúčov 380 mm. Pod kapotou má stále jedna-šestku PureTech a k tomu dva elektromotory, predný s výkonom 110 koní a zadný s výkonom 112 koní.
Systémový výkon novinky poskočil na 360 koní a výrobca sľubuje o tri desatiny sekundy lepší čas akcelerácie z miesta na stovku, takže auto tentoraz zvládne v kombinácii s osemstupňovým automatom normovaný šprint za 5,6 sekundy.
Aby toho nebolo málo, Francúzi nepatrne zväčšili i kapacitu akumulátora z 13,2 na 14,2 kWh, čo je ekvivalent približne 5,5 litra benzínu. V zmiešanom cykle by vám to podľa metodiky WLTP malo vydržať na 65 kilometrov jazdy v čisto elektrickom režime, v meste potom dokonca až na 81 kilometrov.
Druhou verziou so systémom 4x4 (pričom pohon zadných kolies zabezpečuje len elektromotor) ostáva v ponuke E-Tense 300 a celkový počet hybridov s číslom tri uzatvára tiež známe prevetenie E-Tense 225. Okrem toho bude DS naďalej predávať naftový model BlueHDi s výkonom 130 koní a mimo Európu tiež motory PureTech s výkonom 130, 215 a 225 koní. Poďme na ten dizajn...
Ak by ste vedľa seba postavili pôvodné auto s tým prepracovaným, nešlo by si nevšimnúť, že novinka dostala hranatejšiu, širšiu a celkovo väčšiu masku chladiča. K tom pracuje s výkonnejšími diódovými svetlami, ktorým Francúzi hovoria Pixel LED Vision 3.0. Majú dosah 380 metrov a v rýchlostiach pod 50 km/h sa svetelný kužeľ rozširuje na 65 metrov. Celkový „podpis“ dopĺňajú vertikálne pásy po stranách nazvané Light Veil, v preklade svetelný závoj.
V zadnej časti zmizol nápis Crossback a automobilka pripomína, že ho tento model z označenia úplne vypúšťa. Namiesto toho sa na rovnakom mieste (na lište spájajúcej zatmavené a modifikované zadné svetlá) objavil nápis DS Automobiles.
Facelift zákazníkom prináša tiež nové 19-palcové disky Edinburgh a Silverstone a v prípade spomínanej najvýkonnejšej verzie až 21-palcové kolesá Brooklyn. Ku karosérii je možné objednať čierne ozdobné lišty okolo okien i pozdĺžne lyžiny strešného nosiča, čierne logo a spolovice aj kryty vonkajších spätných zrkadiel či označenie modelu na dverách batožinového priestoru.
V interiéri návrhári použili hromadu nových lepších materiálov, napríklad kožu Nappa v rôznych odtieňoch a vo výbave Performance Line nájdete i alcantaru. K tomu máte upravené ambientné osvetlenie, nový 12-palcový prístrojový panel a naďalej sa v závislosti na rozsahu príplatkov môžete tešiť na nočné videnie s dosahom 100 metrov alebo aktívny podvozok, ktorý zbiera informácie o kvalite ceste z predných kamier a zvlášť tomu prispôsobuje tuhosť každého tlmiča.
Výroba bude naďalej prebiehať Mulhouse vo Francúzsku a čínskom Šen-čene. Predaj na domácom trhu štartuje už 11. júla a od počiatku bude dostupná limitovaná edícia DS 7 E-Tense 4x4 360 La Première.
zdroj: DS Automobiles