Keď sa pozriem do minulosti, vo Francúzsku vznikali úžasné luxusné autá. Množno neohromovali výkonom či jazdnými vlastnosťami (aj keď niektoré dokázali prekvapiť aj v tomto smere), ak ale v niečom skutočne vynikali, bol to predovšetkým komfort, plavnosť a nepochybne aj netradičný dizajn. Tých príkladov by bolo veľa, za všetky autá ale môžem spomenúť aspoň Renault 25, Safrane, Vel Satis, Peugeot 605, 607 či Citroen XM alebo C6.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Reinkarnácia francúzskeho luxusu?

Trh bol vo svojej dobe neúprosný, a tak sa z luxusnej triedy postupne stiahli všetky francúzske značky. Dogmu o tom, že tomuto segmentu dominujú len Nemci či Briti, chce aktuálne poraziť nová luxusne orientovaná značka DS, konkrétne noblesným sedanom DS 9. 

Aj keď azda najväčšou technickou doménou značky Citroën, z ktorej DS vychádza, bolo kedysi hydropneumatické pruženie (v poslednej verzii dotiahnuté takmer k dokonalosti) tak v novinke DS 9 ho už nenájdete.

DS 9 bude v ponuke s jediným benzínovým motorom, a to preplňovaným štvorvalcom 1.6 PureTech s výkonom 225 koní a krútiacim momentom 300 Nm. Okrem čisto zážihovej verzie bude „Deviatka“ dostupná aj jako dobíjací (plug-in) hybrid v dvoch prevedeniach. Základný variant bude mať spomínanú jedna-šestku naladenú na 133 kW (180 koní) a 300 Nm, zatiaľ čo elektromotor vyprodukuje 81 kW (110 koní) a 320 Nm. Systémový výkon plug-in hybridu s predným pohonom bude mať tiež 165 kW (225 koní), ale k tomu zákazník dostane 360 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Viac ako dve tony

Najvyššie bude stáť štvorkolka s dvojicou elektromotorov. Jeden má 81 kW (110 koní) a druhý 83 kW (113 k), pričom celkový systémový výkon auta v kombinácii so spomínaným štvorvalcom bude 265 kW (360 k) a celkový krútiaci moment 520 Nm. Všetky verzie majú bez výnimky 8-stupňovú automatickú prevodovku, PHEV verzie budú mať k dispozícii akumulátory s kapacitou 11,9 kWh a v elektrickom režime zvládnu 53, respektíve 59 kilometrov.

Spomínané výkony sú nepochybne zaujímavé, ale tri pohonné jednotky na palube spolu s batériami nevážia málo. Napríklad uvedený najvýkonnejší model E-Tense 4x4 360 má pohotovostnú hmotnosť viac ako dve tony (konkrétne 2024 kg).

A koľko si DS účtuje za svoju novinku? Limuzína dlhá takmer 5 metrov (4934 mm) začína na Slovensku s cenou od 45 990 eur. Plug-in hybrid štartuje na cene 52 990 eur a štvorkolka je dostupná od 62 990 eur.

Aj keď v sériovej výbave nájdete napríklad full LED svetlá, dvojzónovú klimatizáciu, 19-palcové disky či zadnú parkovaciu kameru, na luxusné francúzske auto ostáva v zozname príplatkových prvkov stále pomerne veľa položiek.

K dispozícii sú rôzne individualizačné prvky, vrátane personalizovaných znakov či rôznofarebnej kože v interiéri. Cena maximálne vybavenej verzie (s názvom Rivoli+) sa však s prehľadom vie dostať cez hranicu 70 tisíc eur, a to za auto so štvorvalcom s objemom 1,6 litra nie je málo. 

Nepredpokladám, že by sa DS 9 predávala rovnako dobre ako modely od Audi, BMW či Mercedes, takže už teraz môžeme povedať, že francúzska luxusná limuzína bude vzácnejšia. Otázkou ale je, či to záujemcom bude stačiť. Ak práve vám áno, tak už môžete skúsiť konfigurátor alebo sa pozrieť do priloženého cenníka. Prvé dodávky áut sú naplánované na október.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov