"Je príliš skoro na to povedať, na akom type predstavíme špeciálny systém pruženia, ale príde s prvými modelmi v roku 2018," povedal šéf vývoja DS, Eric Apode. Zároveň potvrdil, že to nebude rovnaký systém ako ten, na ktorom pracuje Citroën.
DS má byť v rámci koncernu PSA priekopníkom aj v elektrifikácii a plug-in hybridoch, čo naznačil aj koncept Wild Rubis
Rozdielne systémy pruženia
DS je samostatnou značkou od júna 2014 a svoju púť začala podobne ako Genesis, ako podznačka materskej automobilky Citroën. A tak sme si mohli kúpiť viacero typ Citroënov DS. Niektoré sme pre vás už otestovali a boli sme s nimi striedavo spokojní. Zatiaľ čo Citroën DS3 potešil a zaujal, Citroën DS5 sklamal podvozkom, čo nedokázal vyvážiť ani dizajn. A práve na tom chce nová automobilka zapracovať. Úprimne, vzhľadom na historický odkaz na pôvodný legendárny Citroën DS, ktorý prišiel v roku 1955 s hydropneumatickým pružením, natáčacími svetlami a futuristickým dizajnom ako z iného sveta, by sa aj skutočne patrilo. Zaujímavé pritom je, že vývoj nového systému pruženia nedávno ohlásil aj Citroën. Ešte zaujímavejšie však je tvrdenie predstaviteľov značky DS, že nepôjde o rovnaký systém! Práve naopak, Citroën pôjde svojou cestou a DS zasa svojou. Výsledkom budú dva rozdielne systémy pruženia. Šéf vývoja DS, Eric Apode, však už prezradil, kedy ho budeme môcť vyskúšať: "Je príliš skoro na to povedať, na akom type predstavíme špeciálny systém pruženia, ale príde s prvými modelmi v roku 2018." Vtedy by automobilka mala predstaviť nové typy, ktoré nahradia súčasné, v podstate premenované Citroëny DS. Apode zatiaľ neprezradil nič bližšie, iba toľko, že značka sa neplánuje vrátiť k hydropneumatickému systému: "Máme na mysli vývoj elektroniky, vieme to urobiť lepšie týmto spôsobom." Nový systém pruženia má každopádne vrátiť značku DS na vrchol jazdného pohodlia. Okrem toho by mal priniesť aj dobrú ovládateľnosť a nastaviteľnú výšku.
Ako prémiová značka bude DS prinášať nové technológie.
Zaútočiť chcú na nemeckú konkurenciu
Značka chce navyše svojou technológiou vyčnievať nad nemeckými rivalmi. Nuž a ako to bude s novými technológiami pre DS v rámci koncernu PSA? Keďže je DS prémiová značka, bude akýmsi priekopníkom v koncerne. A to napríklad aj v otázke elektrifikácie vozidiel koncernu a vývoja plug-in hybridov. Sú však technológie, ktoré vyvinie iba pre seba a už ich nebude šíriť, kam by mal patriť aj spomínaný systém pruženia. Šéf značky DS, Yves Bonnefont, vidí zdieľanie know-how v rámci koncernu takto: "Máme definovanú mapu technológií, ktorá má tri smery. Prvé sú technológie, ktoré budú zdieľať všetky tri značky, pretože sú to základné prvky. Druhým smerom sú technológie, pri ktorých bude mať jedna značka náskok povedzme dva, tri roky, aby technológiu predstavila a uviedla na trh a potom ju dostanú aj zvyšné dve značky. Treťou kategóriou sú technológie, ktoré budú plne určené iba pre jednu značku."
Zdroj: autocar