Ľudia na Duster Pick Up reagujú veľmi kladne a to nie iba v okolitých krajinách, ale aj za veľkou mlákou. V domovskej krajine veľkých 8-valcových pick upov, motoristi doslova volajú po malom úspornom pick upe s pohonom oboch náprav a vyzývajú automobilky, aby im priniesli niečo podobné.
Poďme ale späť k Dusteru. Ako vlastne vznikol a bude ho Dacia vyrábať? Duster Pick Up vznikol na základe požiadavky rumunskej petrolejárskej spoločnosti OMV Petrom Group. Prestavba však nie je dielom samotnej automobilky. Na túto úlohu sa koncom roka 2012 podujala rumunská firma Romturingia, ktorá sa zaoberá rôznymi nadstavbami pre nákladné autá a dodávky, alebo napríklad prestavbami áut na sanitky. Ako základ pre špecifické požiadavky petrolejárskej spoločnosti poslúžil, aj u nás v redakcii obľúbený, Duster 1,5 dCi s pohonom 4x4. Motor tejto verzie poskytuje výkon 80 kW (109 k) a maximálny krútiaci moment 240 Nm. Romturingia sa postarala o prestavbu karosérie na dvojmiestny pick up s korbou dlhou 1,7 m. Zaujímavosťou je, že takto upravený Duster uvezie o trochu menej ako model, z ktorého vychádza. Kým pick up zvládne 450 kg nákladu, do bežného Dustera v rovnakej konfigurácii pohonu môžete naložiť o 30 kg viac. Svedčí to najmä o tom, že úpravca musel dodatočne spevniť oslabenú karosériu, čím narástla hmotnosť samotného auta. Aj to je jednou z úloh rámu, ktorý lemuje kabínu.
Zaujímavosťou je, že Duster Pick Up uvezie o trochu menej ako model, z ktorého vychádza.
Petrolejárska firma si už prevzala prvých 10 pick upov Dacia Duster
Hoci Dacia na celom projekte spolupracuje s úpravcom, automobilka zatiaľ neplánuje uviesť podobný model do sériovej výroby. Pre účely OMV Petrom teda firma Romturingia s podporou Dacie postaví 500 kusov Dusteru Pick Up. Mimochodom prvých 10 áut, predstavitelia automobilky a úpravcu, minulí týždeň, slávnostne odovzdali do užívania ropnej spoločnosti. Ak by ste dostali chuť na podobné vozidlo, môžete si svoj Duster nechať v Rumunsku prestavať za približne 3 000 eur.