Elektromobilita to má (nielen) v Nemecku stále ťažké. Počet registrácií elektromobilov dlhé mesiace klesá. Trh sa preto na zvyšok roka pozerá skepticky. Cieľ nemeckej vlády mať do roku 2030 na cestách 15 miliónov elektromobilov sa už nezdá byť dosiahnuteľný. Exšéf VW Matthias Müller je preto naklonený spaľovaciemu motoru. Minimálne má isť vraj o dočasné riešenie.
„Zákazník nereaguje. Aspoň nie v takom rozsahu, aký bol pôvodne prognózovaný, resp. ktorý si politici stanovili ako cieľ,“ hovorí bývalý šéf Porsche a VW Matthias Müller.
Exmanažér má aj vysvetlenie, prečo sa zákazníci naďalej vyhýbajú elektromobilom. Vozidlá sú stále príliš drahé. V najbližších rokoch sa však očakáva, že v tomto smere sa toho veľa udeje. Navyše, možnosti nabíjania sú obmedzené a elektrina je drahá a často nie je zelená, vymenúva obavy motoristov Müller.
Zákaz spaľovacích motorov: Čo s ním?
Ďalším dôvodom je príliš krátky dojazd. Dieselový vodič je zvyknutý, že dokáže prejsť 800 až 1 000 kilometrov – na jedinú nádrž a za každého počasia. „Musíme pokračovať v investíciách do tejto oblasti a pokračovať vo vývoji technológie, aby sme tieto veci vyriešili. A potom prídu aj zákazníci,“ hovorí Müller. Riešením by sa mohli stať nové superbatérie vo vývoji, ktoré sľubujú nielen dlhý dojazd, ale aj krátke časy nabíjania.
V tejto súvislosti bývalý automobilový TOP manažér spochybňuje aj chystaný zákaz spaľovacích motorov zo strany EÚ. Podľa jeho názoru je „v tomto bode potrebné znovu otvoriť diskusiu o technologickej otvorenosti“. Hlavnou otázkou je, či by hybridy a syntetické palivá mohli byť riešením.
„Nejde o riešenie na najbližších 20 alebo 30 rokov. Ale aspoň na prechodné obdobie, aby sme zákazníkom umožnili hladký prechod, by to mohlo byť riešenie,“ objasňuje Müller.
Zdroj: Merkur.de