Tieto správy dokážu celkom potešiť, ak sa na vás od ďalších renomovaných značiek valia správy o tom, že svoje dvanásťvalcové motory naopak rušia a nebudú ich predávať ani v iných častiach sveta. Za konkrétnym príkladom nemusíme ísť ďaleko, patrí k nim aktuálne aj BMW. V Európe by sme napočítali automobilky s V12 v ponuke asi už len na prstoch jednej ruky a je pritom zaujímavé, že nás na svoj posledný dvanásťvalcový model Vantage minulý rok lákali aj Briti. Očividne však o posledné auto tohto druhu nepôjde.
Ak ste sa tešili na veľkú V12 v nových modeloch Vanquish alebo Valhalla, asi budete sklamaní, pretože v nich sa tento typ pohonnej jednotky neobjaví. Generálny riaditeľ Tobias Moers však vyhlásil, že „V12 má stále určitý potenciál“, a tak dal nádej pre množstvo zákazníkov, ktorí ešte o podobný motor majú záujem.
Ostane V12 v Európe?
Podľa dostupných zdrojov sa ročne na celom svete vyrobí menej ako 50 tisíc dvanásťvalcov. Stopka aspoň v Európe môže prísť s novou emisnou normou Euro 7, ktorú už nemusia zvládnuť ani verzie s hybridným systémom. Nový Vantage s V12 by mal byť uvedený na trh koncom tohto roka (spolu s nástupcami DB11 a DBS), otázkou však ostáva, či skončia už v roku 2026, alebo ich iné trhy udržia pri živote ešte pár ďalších rokov.
Zdroj: caranddriver