Na margo obchvatu Ružomberka Lančarič uvádza, že prvé autá by ním mohli prejsť zhruba o 2 roky. “Verím, že šoféri tadiaľ budú jazdiť koncom roka 2025,“ povedal pre Denník N. Lančarič sa posťažoval, že zábrany proti zosuvu nielenže spôsobili meškanie výstaby, ale zároveň sú aj drahé. Problém vidí už v plánovaní tejto diaľnice. „Keby ju hneď vtedy naplánovali správne, tak by sme síce nemali tie krásne, technicky zaujímavé ochranné stavby, ale ušetrili by sme veľa peňazí a času.“

S podobným termínom otvorenia ako pri obchvate Ružomberka počíta minister aj pre tunel Višňové. „Na Višňovom sa teraz vysúťažili tunelové technológie a ich uplatnenie potrvá rok. Ak chceme mať úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové hotový koncom roka 2025, tak hrubá stavba musí byť hotová skôr,“ spresnil s tým, že „momentálne to vyzerá tak, že by (oba diaľničné úseky, pozn. red.) mohli byť hotové plus-mínus naraz koncom roka 2025, ale nemám krištáľovú guľu.

Postavia tunel Korbeľka?

Ak na chvíľu opomenieme druhú rúru Braniska, na diaľnici D1 medzi Bratislavou a Košicami bude naďalej chýbať aj úsek Turany – Hubová. Ten ešte ani len nezačali stavať. Národná diaľničná spoločnosť vraj plánuje vyhlásiť verejnú súťaž až v roku 2026, jedným z problémov je nedostatok financií.

„Nie je ľahké odhadnúť, kedy sa začne stavať, bude to závisieť od priebehu verejného obstarávania. Momentálne však je tam petícia viacerých obcí, ktoré sa obávajú, že výstavba tunela negatívne ovplyvní spodné vody,“ vysvetlil minister Lančarič.

Samotný minister sa pritom podľa všetkého na základe dostupných informácií prikláňa k alternatíve s tunelom Korbeľka. „Podľa toho, čo mi hovoria stavbári, tak lepšie riešenie ako tunel Korbeľka nie je,“ uzavrel.

Zdroj: Denník N