Ak vás kombík a liftback niečím zaujmú a môžete si ich dovoliť, ich nákup príliš neodkladajte. Audi už oznámilo, že z oboch áut vyrobí pre Európu maximálne 250 kusov a navyše predpokladáme, že minimálne jedno vozidlo z nových edícií si automobilka odloží do továrenského múzea.
Nové Audi RS 4 Avant edition 25 years upozorňuje na štvrťstoročie Avantu RS4 (v tom čase bolo označenie písané bez medzery) s typovým označením B5, ktoré Nemci predstavili v roku 1999. Pod kapotou mal 2,7-litrový šesťvalec s výkonom 380 koní, ktorý Audi vyvinulo v spolupráci s firmou Cosworth.
Súčasná RS 4 má 2,9-litrovú V6 naladenú na 450 koní, zvláštna edícia však ponúkne motor s výkonom 470 koní a identickým krútiacim momentom 600 newtonmetrov. Aj keď to nie je veľký rozdiel, progres v dynamike je značný. Novinka je totiž schopná zrýchliť z miesta na stovku za 3,7 sekundy, čo je o 0,4 sekundy lepší čas a má maximálnu rýchlosť posunutú z 250, respektíve 280 km/h na rovných 300 kilometrov za hodinu.
Nemci zvláštnej edícii nadelili v štandarde karbón-keramické brzdy aj s vylepšeným výfukovým systémom a tvrdia, že pod lepšie parametre sa podpísal tiež prepracovaný software prevodovky schopný radiť rýchlejšie, hmotnostne optimalizované kované 20-palcové disky, pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, respektíve zrejme druhý dodávaný set ešte lepivejších gúm Pirelli P Zero Trofeo RS.
Audi vám k nim dodá nielen snímače tlaku, ale tiež senzory teploty v rámci systému Track Adrenaline, pričom parametre vám zobrazí nielen auto ale i s mobilom spárovaná aplikácia. A od automobilky navyše dostanete tiež pár pretekárskych rukavíc od Alpinestars.
Tým ale úpravy nekončia. Edition 25 years má o 10 mm znížený podvozok v porovnaní s „bežnou“ RS 4 Avant a nastaviteľný podvozok vám dovolí manuálne ho zraziť ešte o ďalších 10 mm bližšie k asfaltu. Nechýba športový diferenciál quattro, o dva stupne zväčšené negatívne odklony kolies na prednej náprave, tuhšie priečne ramená s tuhšie silentbloky medzi pomocným rámom zadnej nápravy a karosériou. Vylepšený má byť tiež medzinápravový Torsen, detaily ale Audi neuvádza.
Auto bude dostupné v troch odtieňoch – žltej Imola, sivej Nardo a čiernej Mythos a k lakom budú prispôsobené tiež farby modifikovaného interiéru so semišovým volantom (práve k nemu Audi odporúča rukavice), kontrastným prešívaním, štítkami s poradovým výrobným číslom, hromadou karbónu, alcantary, ale vybrať si môžete tiež biele pozadie otáčkomera, ktoré odkazuje na RS2 Avant z roku 1994.
Analogické RS 5
Veľmi podobným spôsobom je navrhnutý a postavený tiež model RS 5 Sportback performance edition. Má identický šesťvalec s výkonom 470 koní, ale v jeho prípade sa zrýchlenie zlepšilo „len“ o 0,2 sekundy, takže stovku teraz tiež zvládne za 3,7 s. Maximálku má potom analogicky posunutú na 300 kilometrov za hodinu.
Rovnako aj Sportback bude sériovo dodaný so športovým zníženým a nastaviteľným pozvozkom, športovým diferenciálom Torsen, kovanými kolesami, karbón-keramikou za nimi a množstvom ďalších prvkov, aj keď v tomto prípade sa Audi o detailoch nerozpísalo. Poznáme ale ceny pre nemecký trh.
Obe autá budú dostupné od júna a za Avant edition 25 years dáte najmenej 142 905 eur. RS 5 Sportback performance edition vás potom vyjde na najmenej 128 420 eur.
zdroj: Audi