Pracovná skupina Tesly údajne vznikla v americkom Las Vegas ešte minulé leto, uvádza agentúra Reuters s odvolaním sa na rozličné, bližšie nešpecifikované zdroje. Dôvod vzniku tohto tímu bol jasný: Servisné strediská Tesly boli dovtedy doslova zaplavené žiadosťami o kontrolu zo strany zákazníkov, ktorí očakávali väčší dojazd na základe automobilkou komunikovaných informácií a hodnôt zobrazovaných displejom v ich aute.

Tesla mala k riešeniu týchto sťažností pristupovať svojsky. V "tisícoch" prípadov vraj tím automobilky povedal zákazníkom, že ich elektrické autá sú v poriadku, hoci neboli vykonané žiadne konkrétne kontroly.

Spôsobili si to sami

Samotná skutočnosť, že Tesla dostáva toľko servisných požiadaviek kvôli problémom motoristom s dojazdom, je údajne spôsobená priamo šéfom Tesly Elonom Muskom. Asi pred 10 rokmi sa rozhodol prekresliť algoritmy počítajúce dojazd áut takým spôsobom, aby poskytovali "priaznivejšie" odhady vzdialenosti, ktorú je možné ešte s autom prejsť.

Boli za tým nepochybne marketingové úvahy: Vysoký udávaný dojazd dáva zákazníkom dobrý pocit. Udávaný dojazd je napokon vždy len odhadom a nie je až tak nezvyčajné, že sa ho nepodarí v praxi dosiahnuť. Platí však, že miestami až 26-percentná odchýlka pri jazde na diaľnici je v prípade Tesly omnoho vyššia ako priemerný rozdiel iných značiek - ten sa pohybuje na úrovni okolo 12,5 percenta.

Zdroj: Teslamag.de