"Musíte sa pozrieť na krútiaci moment. Hodnota do 400 Nm je pre dvojspojkovú prevodovku perfektná, ale toto auto (Audi S4) má viac ako 500 Nm," Florian Beck, konštruktér pohonného ústrojenstva pre Audi S4 a S5.
Nová generácia RS4 bude úplne iná. Príde o atmosférický V8 a dostane automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom.
Náhradou bude automat s hyrdrodynamickým meničom
No zatiaľ čo doteraz Audi túto technológiu tlačilo, už od nej pomaly ustupuje. Naznačuje to napríklad nové Audi S4 generácie B9. To dostalo prepĺňaný motor V6 3,0 TFSI s výkonom 260 kW (354 koní) a krútiacim momentom 500 Nm. Tento krútiaci moment však už nejde na kolesá pomocou dvojspojkovej prevodovky, ale cez 8-stupňovú automatickú prevodovku s hydrodynamickým meničom. Podobne na tom bude aj nová generácia Audi RS4, ktorá vymení 4,2 litrový atmosférický V8 za prepĺňaný motor V6 z Audi S4 vyladený na vyšší výkon a samozrejme automat s hydrodynamickým meničom.
Podľa Floriana Becka, konštruktéra pohonného ústrojenstva pre Audi S4 a S5, je to jednoducho otázka krútiaceho momentu: "Musíte sa pozrieť na krútiaci moment. Hodnota do 400 Nm je perfektná pre dvojspojkovú prevodovku, ale toto auto (Audi S4) má viac ako 500 Nm. Nová 8-stupňová prevodovka je veľmi konzistentná a efektívna. S ôsmimi stupňami máte veľmi nízke otáčky pri normálnej jazde. Takže je perfektnou kombináciou výkonu a efektivity. S vyšším krútiacim momentom je ideálna kombinácia s Tiptronicom. To je naša súčasná stratégia." Dôvodom by však mohla byť aj spoľahlivosť dvojspojkových prevodoviek, s ktorou mal koncern VW v minulosti problémy, prípadne hladší chod pri nízkych rýchlostiach.
Zdroj: drive