Dvojtonové Audi SQ5 ponúkne okrem zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 5,4 s aj ohromnú pružnosť vďaka 500 Nm, ktoré sú k dispozícii od 1 370 až do 4 500 ot/min.
Nové Audi SQ by si malo vystačiť s 8,3 l benzínu na 100 km. Aj tak je nesmierne dynamické!
V prvej generácii malo Audi SQ5 pod kapotou benzínový V6 3,0TFSI a táto verzia bola určená prakticky pre celý svet. V Európe však kraľovala verzia SQ5 TDI, ktorá mala pod kapotou 3,0 litrový vznetový 6-valec. Vo verzii Plus tento motor ponúkol až 700 Nm a SUV s ním dokázalo zrýchliť na 100 km/h za 5,1 s. Je ale samozrejmé, že Audi po afére dieselgate nemôže do Detroitu priniesť inú ako benzínovú verziu. Druhá generácia SQ5 má teda pod kapotou benzínový motor V6 3,0 TFSI. Áno, mohlo by sa zdať, že ide o rovnakú pohonnú jednotku ako u predchodcu. Nasvedčoval by tomu aj rovnaký výkon, teda 260 kW (354 k). Lenže zdanie klame. Nový motor má totiž namiesto mechanického kompresora turbo. To je umiestnené v priestore medzi dvoma radmi valcov. Turbo navyše využíva technológiu Twin-Scroll, čo znamená, že výfukové plyny doň prúdia z dvoch vetiev podľa poradia spaľovania. Umiestnenie turba má za následok krátke dráhy, ktoré musia výfukové plyny prekonať na ceste k turbu. To, spolu s technológiou Twin-Scroll, by malo priniesť spontánnejšiu odozvu na plyn. Motor má oproti predchodcovi vyšší kompresný pomer. Palivo prúdi do valcov pomocou vysokotlakových vstrekovačov umiestnených centrálne v spaľovacej komore. Výsledkom je nárast krútiaceho momentu oproti predchodcovi zo 470 Nm na 500 Nm. Starý motor navyše ponúkal svoje maximum iba v rozsahu od 4 000 – 4 500 ot/min. Nový však dáva k dispozícii celých 500 Nm už od 1 370 až do 4 500 ot/min.
Kombinovaná spotreba by mala byť 8,3 l/ 100km
Motor je navyše o 14 kg ľahší ako v prvej generácii a mal by samozrejme pýtať menej paliva. A to dokonca aj pri športovej jazde. Automobilka tvrdí, že SQ5 dokáže jazdiť s kombinovanou spotrebou 8,3 l/ 100 km. Prispieť by k tomu mala aj 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic. Samozrejme nechýba ani pohon všetkých kolies Quattro a za príplatok dostanete aj športový zadný diferenciál. Vďaka tomuto všetkému dokáže takmer 2 tonové auto zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,4 s. Okrem zrýchlenia v priamom smere však výrobca sľubuje aj vyvážené jazdné vlastnosti v zákrutách. Nuž, uvidíme, ak sa nám SQ5 dostane do rúk. Jazdným vlastnostiam a ovládateľnosti však isto pomôžu aj adaptívne tlmiče, či príplatkové riadenie s variabilným prevodovým pomerom, ktorý závisí od rýchlosti a natočenia volantu. V zozname príplatkov nechýba ani vzduchové pruženie. Vráťme sa však hmotnosti. Pohotovostná hmotnosť tohto auta je totiž 1 995 kg. Konštruktéri síce na karosériu použili kombináciu hliníka a vysokopevnostnej ocele, no aj tak to spolu s ľahším motorom nestačilo na väčšiu celkovú úsporu hmotnosti ako 35 kg.
Nechýba 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic a pohon quattro.
Ani v SQ5 samozrejme nechýba celá armáda asistenčných systémov, ktoré ponúka Audi Q5. Z dlhého zoznamu spomeniem napríklad adaptívny tempomat, asistent udržania v jazdnom pruhu, asistent pre jazdu v kolóne, upozornenie na nedodržanie bezpečnej vzdialenosti, sledovanie premávky za autom pri vyparkovaní, či pre-sense systém, ktorý upozorní vodiča na chodcov či autá, ktoré sa nebezpečne blížia do dráhy vozidla. Nuž a samozrejme nechýba ani parkovací asistent. Keďže žijeme v multimediálnej dobe, nechýba ani systém MMI s 8,3 palcovým dotykovým displejom. Automobilka navyše ponúka aj službu Audi Connect, ktorá by mala byť dostupná v Európe. V rámci nej sa auto pripojí na internet cez LTE. Okrem iného môže potom majiteľ využiť pomoc pri nehode, alebo poruche. Pomoc si pritom privolá stlačením jedného núdzového tlačidla v aute. Aj Audi kráča s dobou, a tak budú môcť budúci majitelia odomknúť či zamknúť svoje auto aj pomocou aplikácie vo svojom telefóne. Nechýba ani takzvaný phone box, čiže miesto, kde môžete bezdrôtovo dobíjať svoj telefón. Ten sa navyše automaticky pripojí na anténu auta, aby mal lepší signál.
Audi SQ5 jazdí štandardne na 20" kolesách. K dispozícii sú však aj 21" disky. Zvonka sa SQ5 od bežných verzii odlišuje okrem loga S aj novými nárazníkmi a maskou chladiča. Vo vnútri nájdeme klasické prvky ako kontrastné prešívanie, či športové sedadlá, ktoré sú v sérii čalúnené kombináciou kože a Alcantary. Automobilka bude SQ5 vyrábať vo svojej továrni v Mexiku a na prvé trhy, čiže napríklad do nemeckých predajní ho začne dodávať v polovici roka 2017.
Zdroj: Audi