O prvej elektrickej Dacii sa v médiách hovorí už dlhšie. Tlak na emisie je neúprosný, a tak sa aj z tak technologicky náročného a drahého auta, akým elektromobil bezo sporu je, stáva nevyhnutnosť. Kto nechce platiť, musí elektrifikovať. Háčik je v tom, že musí elektromobily aj reálne predávať. Vyrobiť ich len na sklad, problém nerieši. Automobilka Renault tak prišla s myšlienkou výroby cenovo dostupného elektrického auta, ktoré by bolo nositeľom skromnejších výkonov a adekvátne k tomu aj nižšej ceny. Časy, keď boli elektromobily len kratochvíľou bohatých klientov, sa skrátka končia, treba začať predávať. Veľa predávať. Na scéne sa tak otvára priestor pre novú Daciu. Tentoraz elektrickú. Elektrická Dacia je pritom už dávno na svete.
Všetko nasvedčuje tomu, že sa pozeráme na prvú elektrickú Daciu. Všimnite si vonkajšie kľučky dverí a detaily karosérie. Spoznávate Daciu? Renault K-ZE je v skutočnosti už vyvíjaný ako Dacia s logom Renaultu.
Auto už máme, prečo vyvíjať nové?
Renault má však rukáve ďalšie eso. Okrem značky, ktorej filozofia s myšlienkou dostupného elektromobilu výborne korešponduje, je to aj samotný produkt. Pre Čínu má totiž vyvinutý praktický elektrický Renault K-ZE. Práve v súvislosti s ním sa hovorí, že bude slúžiť ako technický základ prvej elektrickej Dacie. Tú rumunská automobilka mimochodom ukáže na jarnom ženevskom autosalóne, ktorý svoje brány otvorí už prvý marcový týždeň.
Detaily známe z Dacií sa nedajú prehliadnuť ani v kabíne elektrického Renaultu K-ZE. Páčila by sa vám takáto elektrická Dacia?
Nevyhnutné zmeníme, to dobré zostane
Konštruktéri hovoria, že K-ZE musia zmeniť, aby vyhovoval európskej legislatíve, zmeny však nemusia byť tak radikálne, ako by sa mohlo zdať. Elektrický Renault K-ZE bojuje rázvorom 2423 mm (čo značí slušnú obratnosť v meste), svetlou výškou 150 mm a kufrom so základným objemom 300 l. O použitej technike je predčasné hovoriť, výkonmi však Dacia pravdepodobne šokovať nebude. Jej prioritným cieľom totiž bude ponúknuť elektromobil dostupný podstatne širšiemu publiku. Počkajme si teda do Ženevy, uvidíme, čím nás Francúzi a Rumuni nakoniec prekvapia.