Ferrari California T zvládne stovku za 3,8 s a Tesla Model S nemá problém sa priblížiť k 3 s (v Ludicrous móde za 2,8 s, čo zjavne nebol tento prípad). Obidve autá na to potrebujú výkon vyše 500 k. Ale Edna je iná, Atieva ju popisuje ako auto s dvoma elektromotormi, každý s vlastnou výkonovou elektronikou a prevodovkou, batérie majú 87 kWh a celý systém produkuje vyše 900 k. Otázka znie, či čakal niekto iný výsledok pri takmer dvojnásobnom výkone. Myslím, že nie.
Elektrická dodávka Edna porazila na šprinte Ferrari California T a Teslu Model S. S takmer dvojnásobným výkonom na palube by bola hanba, keby sa im to nepodarilo.
Ako by to dopadlo s inými autami?
Čo by sa stalo, keby Atieva nešla cestou najmenšieho odporu a zobrali na šprint výkonovo podobné autá? Napríklad Porsche 918 Spyder (887 k) alebo McLaren P1 (916 k). Odpoveď je jednoduchá, Edna by zostala na chvoste a to by nebola dobrá reklama. Porsche i McLaren zvládnu šprint na stovku pod 3 s. Stovku pod 3 s dá i Nissan GT-R Nismo a tomu stačí len 600 k.
Edna ide dobrým smerom, dokážu vďaka nej otestovať rôzne aspekty pohonu, riadiace algoritmy, stratégie chladenia a veľa iných vecí. Porovnávať ju na šprinte s oveľa slabšími autami však nebol dobrý nápad. Atieva dokončuje platformu elektromobilu a predpokladajú, že v roku 2018 by mohli na trh uviesť elektrický sedan a dve ďalšie SUV v rokoch 2020 a 2021.
Zdroj: carscoops.com