Aby náhodou nedošlo k omylu, nasledujúce informácie berte samozrejme s rezervou. Pripravovaný batériový nástupca súčasnej Octavie nedorazí skôr ako v roku 2026, a kým sa tak stane, dorazí na trh najprv modernizované aktuálne auto. Pre VW a tým pádom aj pre ostatné koncernové značky je však elektrická mobilita prioritou a zdá sa, že Nemci nehodlajú z tejto cesty ustúpiť ani o centimeter.
Či je to v súčasnej komplikovanej geopolitickej a hlavne ekonomickej situácii Európy i celého sveta rozumný nápad, dnes nezistíme. Je možné, že plány Volkswagenu sú správne a firma bude vďaka nim profitovať. Lenže bez ohľadu na výsledok sa zdá, že kvôli extrémne stúpajúcim cenám koncern i jeho dcérske firmy veľmi nemyslia na motoristov, ktorí majú hlbšie do vrecka.
Súčasná Octavia štvrtej generácie vydrží na trhu do roku 2026.
Čo iné si myslieť o Fabii, ktorá bude svojou základnou cenou (podľa všetkého) atakovať hranicu 25 tisíc eur, zatiaľ čo súčasné auto nestojí ani 13 tisíc a ešte pred pár rokmi začínal tento model pod hranicou 10 tisíc eur. A Octavia? No, radšej si sadnite, alebo sa aspoň niečoho chyťte.
Internetová stránka Edison na nedávnej prezentácii konceptu Vision 7S spovedala nového šéfa mladoboleslavskej firmy, Klausa Zellmera, a okrem toho sa jej podarilo vysnoriť i ďalšie zaujímavé informácie.
Momentálne má Škoda v ponuke jediný elektromobil, to sa ale čoskoro zmení.
Podľa jej zistení bude piata generácia Octavie s prívlastkom iV už len elektrická a postavená na úplne novej platforme SSP (Scalable Systems Platform). Toto šasi bude s veľkou pravdepodobnosťou pracovať s napätím 800 voltov a tým pádom umožní nabíjanie s výkonom až 200 kW.
Výkon novej Octavie by mal oscilovať okolo 150 kW (204 koní), maximálna rýchlosť bude obmedzená na 160 kilometrov za hodinu a vďaka prepracovanej aerodynamike i pokročilejšej konštrukcii by sa priemerná spotreba mala pohybovať okolo 15 kWh na 100 kilometrov. V spojení s akumulátormi s využiteľnou kapacitou cirka 80 kWh by to malo stačiť na dojazd 600 kilometrov.
Chystaná elektrická Octavia preberie mnohé štylistické prvky z konceptu Vision 7S.
Dizajn auta preberie mnohé detaily a prvky zo spomínaného konceptu Vision 7S a súčasne so sedanom/liftbackom má Škoda v pláne uviesť na trh i kombík. Jeho úžitkové vlastnosti veľmi neutrpia, maximálny objem batožinového priestoru má byť okolo 1800 litrov, s cenami to ale bude o dosť divokejšie.
Edison Media hovorí, že nová Škoda Octavia iV bude stáť od 35 do 45 tisíc eur, pričom najdrahšia bude športová verzia RS s výkonom 220 kW (299 koní).
zdroj: Edison Media