Najskôr to bola štúdia BWW iNext a dnes je z nej sériové BMW iX. Presnejšie povedané, predobraz sériového elektrického SUV, ktoré sa na trhu objaví ešte koncom roka 2021. BMW sľubuje, že sa pozeráme na finálny produkt, ktorého sériová verzia sa bude líšiť len v minimálnych detailoch. S modelom BMW iX má pritom fabrika veľké plány, ide totiž o jej novú vlajkovú loď predstavujúcu technologické možnosti BMW na nasledujúce obdobie.
Základom majú byť disky kolies s priemerom 20 palcov, za príplatok však dostanete disky s priemerom až 22 palcov.
Mega obličky opäť na scéne
Hlavným dizajnovým prvkom elektrickej novinky sú opäť veľké obličky ukrývajúce celú armádu nových senzorov a snímačov potrebných pre bezpečnosť auta a schopnosť jeho aspoň čiastočne autonómnej jazdy. BMW sa nakoniec netají tým, že ich veľkosť je tak trochu konštrukčnou nevyhnutnosťou a prípravou na časy plne autonómnych vozidiel. Karoséria elektrického SUV veľkostne zodpovedajúceho približne aktuálnemu radu X5, je z veľkej miery vyrobená z kompozitov, plastu a ľahkých kovov. Musí totiž šetriť kilogramy hmotnosti, kde sa len dá. Výslednú hmotnosť auta zvýši najmä elektrický pohon pozostávajúci z dvojice elektromotorov naladených na max. výkon 368 kW (500 k) a trakčných batérií s celkovou kapacitou cez 100 kWh. To podľa automobilky postačí na normovaný dojazd BMW iX presahujúci 600 km (podľa WLTP). Tomu by mala pomôcť aj špičková aerodynamika reprezentovaná nielen relatívne malou čelnou plochou (na pomery SUV), ale aj špičkovým súčiniteľom aerodynamického odporu s hodnotou 0,25.
Kľúčom k dobrej aerodynamike je aj rovná plocha podvozku tvorená hliníkovým krytom trakčných batérií. Tie by mali mať kapacitu presahujúcu 100 kWh.
BMW sľubuje možnosť dobíjania jednosmerným prúdom až 200 kW, čo znamená, že z 10 na 80 % kapacity akumulátorov sa dostane za 40 min. Len 10 minút by pritom malo stačiť na získanie dojazdu 120 km. Či sa tieto parametre nakoniec skutočne dostanú aj do sériových verzií, nie je zrejmé, BMW však tvrdí, že áno. Nie je pritom vraj vylúčené, že o rok, keď sa má auto dostať do výroby, budú dokonca ešte prekonané.