O pár dní spoznáme po boku modernizovanej 5ky aj vynovenú M5. Tá by pri facelifte mala dostať vyšší výkon vo verzii Competition, avšak už sa na internete objavujú informáciu a špekulácie o podobe a hnacom trakte budúcej generácie. A tá nepríde skôr ako v roku 2024.
Budúca generácia BMW 5 s kódom G60 by mala prísť na trh koncom roku 2023. Špičková verzia M5 o rok neskôr, avšak špekulácie o jej pohone sú tu už teraz. A tie sú skutočne zaujímavé. Budúca generácia M5 by totiž mohla dostať plug-in hybridný systém alebo už úplne elektrickú verziu. Prípadne aj obe. Honba za nízkymi emisiami je neúprosná.
3 elektromotory a pohon všetkých kolies
BMW by malo pri budúcej M5 použiť 3 elektromotory, každý s maximálnym výkonom 250 kW (340 k). Dva by mali poháňať zadné kolesá a jeden predné. Dojazd podľa WLTP by mal byť do 435 míľ, čo je približne 700 km. To je aj maximálny dojazd bežnej spaľovacej M5 pri pokojnej jazde. Zrýchlenie na 100 km/h by tak malo prebehnúť za menej ako 3 sekundy.
O podobnom koncepte sme už písali, taktiež s 3 elektromotormi a zrýchlením na 100 km/h pod 3 sekundy. Očividne BMW s takouto kombináciou skutočne počíta a kde by mohla využiť takto výkonnú sústavu, ako práve pri M5ke? I keď kto vie, možno to nebude až také horúce, veď aj Jaguar XJ mal prísť iba ako elektromobil a už sa objavujú správy, že príde aj v plug-in hybridnej verzii so spaľovacím motorom.
Zdroj: carmagazine.co.uk