Začnem motorom. Ten má maximálny výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 270 Nm. BMW totiž dodalo pohonný systém zo svojho i3s. Krútiaci moment putuje na kolesá prednej nápravy, nie ako pri i3s na zadnú nápravu. Dynamické parametre hovoria jasne, zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 7,3 sekundy a maximálna rýchlosť je elektricky obmedzená na 150 km/h.
Mini deklaruje, že pri zrýchlení na 60 km/h, teda na bežnú mestskú rýchlosť, akceleruje elektrické Mini za 3,9 sekundy. Súčasťou sériovej výbavy je aj akustická ochrana chodcov. Ťažisko je voči bežnému Mini so spaľovacím motorom nižšie o 30 mm.
Automobil ponúkne 4 rôzne režimy nastavenia, k dispozícii je Sport, Green, Green+ a Mid. Posledný menovaný je štandardný režim, Sport sa líši športovo ladenou odozvou na pedál akcelerátora. Dva režimy Green a Green+ sú tu kvôli predĺženiu dojazdu, posledný menovaný výrazne obmedzí alebo vypne klimatizáciu, kúrenie alebo vyhrievanie sedadiel. Na výber sú aj 2 rôzne režimy pre rekuperáciu.
Dojazd v rozmedzí od 235 do 270 km zabezpečí akumulátor s kapacitou 32,6 kWh. S pohotovostnou hmotnosťou 1 365 kg je elektrické Mini ťažšie o 145 kg voči trojdverovému Cooper S s automatickou prevodovkou. Nabíjanie na 80 % kapacity zvládne Wallbox za 2 a pol hodiny.
Sériová výbava je voči bežnému Mini bohatšia. K dispozícii je tepelné čerpadlo, 2-zónová automatická klimatizácia, navigácia alebo LED svetlomety. Samozrejme sú k dispozícii aj bežné individuálne prvky tak, ako ich poznáme pri značke Mini. Cena u nás bude predstavená v priebehu tohto roka.
Zdroj foto: Mini