Elektrický Macan bude jedno z prvých produkčných áut postavených na novej modulárnej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú spolu s technikmi Porsche vyvíjajú tiež zamestnanci Audi. Je určená pre väčšie elektromobily, pre ktoré nie je vhodné staršie šasi MEB. Porsche v súvislosti s chystaným SUV už naznačilo, že nový Macan nepríde v priebehu budúceho roka, ako bolo pôvodne plánovené, ale najskôr až v roku 2024. Hlavným dôvodom tohto oneskorenia sú problémy spojené s vývojom softvérovej platformy E3 1.2 spoločnosťou Cariad, ktorá je softvérovou divíziou koncernu Volkswagen.
Odklad môže ovplyvniť aj ďalšie modely
Uvedený problém by mohol výraznejšie posunúť aj časové plány iných vozidiel, ktoré Porsche pripravuje. Konkrétne ide o elektrického nástupcu modelu 718, teda Boxsteru a Caymanu, a tiež veľkého SUV Cayenne. Na rozdiel od Macanu však automobilka v prípade týchto modelov neuviedla ani približný dátum uvedenia na trh.
Porsche tiež upozorňuje, že paralelný vývoj ďalšieho samostatného softvérového balíka E3 2.0 spoločnosťou Cariad znamená, že „by mohla potenciálne vyčleniť väčšie vývojové kapacity a zdroje na verziu E3 2.0 na úkor ďalšieho vývoja platformy E3 1.2“.
Porsche má výhodu v tom, že vo vývoji softvéru stále môže ísť do istej miery vlastnou cestou. Športová značka už viackrát v minulosti prízvukovala, že nie je viazaná na budúcu stratégiu koncernu VW, pokiaľ ide o platformy, či už fyzické alebo digitálne. Zuffenhausen dokonca povedie vývoj platformy pre výkonné modely s názvom SSP Sport, ktorá bude základom pre ďalšie generácie modelov Panamera a Taycan, ako aj pre zatiaľ neznáme „nové elektrické luxusné SUV“. Porsche zároveň dodáva, že vývoj SSP Sport nebude závislý na SSP vyvíjanej koncern a pôjde si tak trochu svojou vlastnou cestou, čím tak možno aj naznačuje plán oddeliť sa od softvérovej stratégie koncernu.
Čo vieme s istotou, je to, že budúcnosť značky je elektrická. Porsche totiž očakáva, že do roku 2025 bude viac ako polovica jeho áut elektrifikovaných a v roku 2030 majú elektromobily tvoriť až 80 percent jeho produkcie. Nejde pritom o úplne nereálne čísla. Veď len minulý rok tvorili elektromobily (teda momentálne len Taycan), 14 percent všetkých predajov a plug-in hybridy 11 percent.
Zdroj: Autocar