Vyzerá to tak, že nás čaká naozaj jedna z najväčších revolúcií v automobilovom svete za posledné roky. Ostro sledovaný príchod emisnej normy Euro 7 totiž prekreslí automobilovú mapu a preriedi väčšinu modelov so spaľovacími motormi. Samotná EÚ si uvedomuje, aké zemetrasenie tento moment prinesie a preto začína stále hlasnejšie hovoriť o neskoršom termíne jej platnosti. Pôvodný rok 2025 sa posunie na 2026, prípadne až na 2027. Či sa tak však pod nezmyselným nátlakom rôznych záujmových „ekologických“ skupín naozaj stane, nie je zatiaľ isté. Automobilkám preto nezostáva nič iné, ako v interných plánoch počítať s pôvodným termínom roka 2025. Myslí na to aj nemecké Porsche.
Elektrický Macan momentálne absolvuje intenzívne testovanie v reálnej premávke.
Omladenie a rýchla smrť
Automobilka Porsche sa na príchod novej „doby elektrickej“ pripravuje veľmi poctivo a za dverami má už aj elektrickú verziu svojho nedávno zmodernizovaného SUV Macan. Tá by mala portfólio tohto modelového radu doplniť už v priebehu budúceho roka. Bez zaujímavosti však nie je, že už v roku 2024 zostane pravdepodobne osamotená. Porsche totiž počíta s tým, že benzínové Macany podrží v ponuke najneskôr do konca roka 2024 a potom ich legislatíva pošle na večný odpočinok. „V tejto chvíli ešte nepadlo konečné rozhodnutie, ale predpokladáme, že sa tak stane už v roku 2024,“ komentoval toto rozhodnutie Sebastian Staiger z vedenia Porsche. A doplnil hneď dôvod: „Limitujúcim faktorom sú prísne emisné normy.“ Natíska sa otázka, čo bude s ďalšími modelovými radmi Porsche? To automobilka nekomentuje, vzhľadom na to, že Macan je druhým najpredávanejším Porsche, je však veľký predpoklad, že ho bude nasledovať aj najpredávanejší model – Cayenne. Spolu by tak mohli flotilové emisie stiahnuť na dostatočne nízku úroveň, aby si automobilka mohla dovoliť ponechať v ponuke aj nejaké to benzínové Porsche 911 s hybridným pohonom. Toto je však skôr špekulácia, zatiaľ je isté len to, že spočítané to majú práve benzínové verzie modelu Macan.