„Ludicrous mode je pozlátko. Dva štarty a vysaje celú batériu. To nebude prípad Mission E. Budete mať možnosť ho spustiť znova a znova. Akumulátor sa nebude prehrievať, riadiaci výkonový modul sa nebude prehrievať a sedadlá budú stáť za to.“

Inžinier z Porsche povedal pre magazín Automobile, že Mission E bude niečo špeciálne a momentálne vynakladajú vo firme až šialené množstvo práce na to, aby bol elektromobil pravým Porsche skrz na skrz.


„Bude to niečo absolútne odlišné od našich konkurentov,“ povedal produktový manažér Porsche, ktorý nevynechal ani rypnutie do Tesly: „Ludicrous mode je pozlátko. Dva štarty a vysaje celú batériu. To nebude prípad Mission E. Budete mať možnosť ho spustiť znova a znova. Akumulátor sa nebude prehrievať, riadiaci výkonový modul sa nebude prehrievať a sedadlá budú stáť za to.“

Porsche Mission E sa nebude prehrievať

Porsche chce priniesť elektrické auto, ktoré rozvalcuje konkurenciu

Bez prehriatia by malo zvládnuť aj Nürburgring

Elektrické Porsche Mission E (oficiálne meno auta ešte nie je známe) bude čerpať know-how z hybridného pretekárskeho špeciálu 919. Koncept Mission E používal dva elektromotory s výkonom väčším ako 600 koní. Stovku mal teoreticky pokoriť pod 3,5 sekundy. Produkčné auto by malo dostať natáčajúcu zadnú nápravu a tourqe vectoring, ktorý je vďaka elektromotorom ľahko realizovateľný. Aj vďaka tomu by mal elektrický sedan obkrúžiť Nurburgring pod 8 minút. Bez toho aby sa prehrial!


Top verzia síce príde s výkonom okolo 600 koní, ale Porsche ponúkne aj slabšie verzie. Základný model ponúkne okolo 400 koní a výkonnejší model potom cca 500 koní. Koncept sľuboval elektrický dojazd 500 km a nabitie na 80% kapacity len za 15 minút. Tieto čísla však nikto nepotvrdil. Konkurenčný Mercedes, alebo Audi však pripravujú elektromobily s podobným dojazdom.


Odhalenie produkčného auta je naplánované na rok 2019. Ako sa bude blížiť dátum premiéry určite sa dostanú von aj ďalšie informácie.


Zdroj: automobilemag