Znova urobíme na topspeed.sk malú výnimku a napíšeme pár viet o segmente, ktorému sa často nevenujeme. Tentoraz tu máme hranatý pracovný pickup Bollinger B2. Ale nie hocijaký. Je elektrický, z 0 na 96 km/h sa dostane už za 4,5 sekundy a ak treba, cement vám na stavbu dovezie tempom 160 km/h.

Svetlá výška pracovného auta je údajne 380 mm. Pneumatiky majú rozmery 285/70 R 17.

Využívanie nových možností

Elektrický pohon je dnes známy predovšetkým vďaka neustálemu ťaženiu proti emisiám áut s konvenčnými spaľovacími motormi. Všetci preto vieme, že elektromobily dokážu znížiť lokálne emisie a ich prevádzka je ekologicky únosnejšia než pri bežných naftových či benzínových pohonoch. Už menej sa však prezentuje ich mechanicky jednoduchšia konštrukcia, ktorá je menej náročná na servis a má podstatne menšie zástavbové rozmery. Ľudskou rečou napísané, elektromotory, prevodovky a ostatné komponenty pohonu vyžadujú menej miesta a akumulátory môžu byť pri podlahe, kde znižujú ťažisko a ich tvar sa vie prispôsobiť podvozku auta. Práve túto výhodu sa rozhodli využiť konštruktéri americkej spoločnosti Bollinger Motors a postavili autá, ktoré ju dokážu zužitkovať v maximálnej možnej miere – postavili praktický pracovný pickup a jeho zakrytú verziu SUV.

Pohľad do interiéru uzavretej verzie. Ani jej nechýba otvor na prepravu dlhých predmetov.

Čo takto urobiť cez auto dieru?

Vymyslieť dnes niečo nové, nie je veru jednoduché. Najmä pri stále prísnejšej legislatíve, ktorá konštruktérov aj dizajnérov v mene bezpečnosti obmedzuje doslova na každom kroku. A predsa tu určitý priestor je. Dokazuje to práve Bollinger B1 a B2 s veľkým otvorom v pozdĺžnej osi auta. Konštruktéri si mohli tento krok dovoliť práve vďaka elektrickému pohonu pozostávajúcemu z dvojice elektromotorov s celkovým výkonom 451 kW (614 k) a krútiacim momentom 905 Nm. Li-ion akumulátory s kapacitou 120 kWh sú uložené v podlahe a autám umožňujú normovaný dojazd na úrovni približne 320 km. Keďže auto využíva hliníkovú konštrukciu (presné detaily zatiaľ známe nie sú), z 0 na 100 km/h vystrelí za 4,5 s. Odvezie pritom 2,3 t a ak treba, potiahne brzdený príves ťažký 3,4 t. Aby bolo auto použiteľné aj ako nosič pracovného náradia, je vybavené palubnou elektronikou schopnosťou napájať externé elektrické náradie s príkonom 60 kW.  

Aj s akumulátormi má Bollinger B2 údajne pohotovostnú hmotnosť 2200 kg.

Ide do výroby

Aj keď na prvý pohľad vyzerajú ako prototypy z filmových štúdií, autá spoločnosti Bollinger Motors nesúce označenie B1 (SUV) a B2 (pickup) sú predprodukčné modely, ktoré by sa v tejto podobe mali dostať už budúci rok do sériovej výroby. Tá sa naplno rozbehne nasledujúci rok (2021), kedy by sa mali na trhu objaviť aj ich ďalšie karosárske verzie. Podľa dostupných údajov má fabrika Bollinger Motors už teraz viac ako 30 000 objednávok. Cena nie je známa, určite však nebude najmenšia.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov