Detaily k novinke Volkswagen zatiaľ neposkytuje, na to je priskoro, očakáva sa ale, že bude postavené na modernizovanej modulárnej elektrickej platforme MEB Evo. Kompaktné batériové SUV má byť pre zákazníkov alternatívou k modelu ID.3, takže by zároveň malo ísť o elektrický ekvivalent nedávno predstaveného nového Tiguanu.
Automobil by mal byť vyrábaný v materskej centrále koncernu, teda na linke vo Wolfsburgu, spoločne s plánovaným modernizovaným Volkswagenom Golf.
V rebríčkoch európskych predajov sa možno prepadol, pre VW je ale Golf stále dôležitý.
Ôsma generácia kedysi najpredávanejšieho európskeho automobilu dnes (v ére dominancie crossoverov a SUV) bojuje s výrazne menším záujmom, to ale neznamená, že by si VW mohlo dovoliť ignorovať jeho zákazníkov.
V priebehu prvých ôsmich mesiacov tohto roka to bol druhý najpredávanejší Volkswagen v Európe, keď prekonal aj Tiguan a pred ním skončil len menší model T-Roc.
Tayron ako náhrada 7-miestneho Tiguanu
Spolu s prepracovaným Golfom a elektrickým crossoverom bude vo Wolfburgu vznikať aj ID.3, spomínaný nový Tiguan, odhalený len pred pár týždňami a od roku 2025 tiež sedemmiestny VW Tayron, ktorý bude náhradou za Tiguan Allspace.
Podčiarknuté, sčítané... v hlavnom závode VW budú Nemci dávať dohromady dvojicu elektromobilov, pár mimoriadne dôležitých SUV a Golf. „V našich továrňach systematicky združujeme vozidlá založené na rovnakej architektúre naprieč všetkými značkami,“ povedal v rozhovore s týždenníkom Autocar šéf výroby, Christian Vollmer. „Týmto ušetríme významné investície do integrácie rôznych architektúr.“
Najväčší nemecký koncern tiež oznámil, že „za súčasného stavu“ nebude stavať novú špecializovanú továreň pre dlho očakávanú a už odloženú elektrickú vlajkovú loď, ktorá je vyvíjaná pod interným kódovým označením Trinity. Namiesto toho by mala batériová novinka s pokročilou úrovňou autonómnej jazdy vnikať v závode Zwickau, kde sa v súčasnosti vyrábajú modely ID.3 a ID.5.
zdroj: Autocar