Niekedy rozhodujú detaily, to nám koniec koncov už niekoľkokrát dokázala aj samotná automobilová história. Tú chce tentoraz opäť prepísať automobilka Fiat. Do segmentu malých mestských áut totiž prichádza s prvkom, ktorý má zlepšiť praktické využitie jeho mestského elektromobilu a presvedčiť náročných zákazníkov, že práve ich auto je v záplave noviniek to pravé. Elektrický Fiat 500 si môžete kúpiť aj vo verzii 3+1.

Spomínate na Mazdu RX-8? Tá to s podobnými dverami skúšala už v roku 2003.

Trochu ho spevníme a sme za vodou

Pridanie zadných „polodverí“ na pravú stranu auta si samozrejme vyžiadalo mierne technické úpravy skeletu a jeho spevnenie v oblasti B-stĺpika a podlahy (B-stĺpik je teraz integrovanou súčasťou zadných dverí). Konštrukčné zmeny pridali autu 30 kg pohotovostnej hmotnosti, podľa automobilky to však nebude mať žiadny vplyv na jazdné vlastnosti, dynamiku ani spotrebu auta.

V zavretej pozícii elektrický Fiat 500 svoje tretie dvere maskuje. Na prvý pohľad ich ani neodhalíte. 

Nový základ

Spolu s verziou Fiat 500 3+1 púšťa automobilka na trh aj novú základnú verziu Action. Pod jej prednou kapotou bude elektromotor naladený na max. výkon 70 kW (95 k) a napájať ho bude trakčný akumulátor s kapacitou 23,8 kWh, čo mu umožní dojazd 180 km (WLTP). V mestskom cykle to je 240 km (WLTP). Z 0 na 100 km/h takto motorizovaný Fiat 500 zrýchli za 9,5 s a dosiahne max. rýchlosť 135 km/h. Fiat je tak ďalším mestským elektromobilom uprednostňujúcim cenu a reálnu nízku „uhlíkovú stopu“ pred omračujúcimi číslami. Fabrika predpokladá, že zo slabšej verzie Action nakoniec predá viac kusov, než zo silnejších verzií naladených na 87 kW (118 k) s väčšími baterkami (42 kWh), normovaným dojazdom 320 km (460 km v meste), max. rýchlosťou 150 km/h a zrýchlením 0-100 km/h za rovných 9 s.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov