Nové batériové SUV bolo vo svetovej premiére odhalené v rámci práve prebiehajúceho medzinárodného autosalónu v Los Angeles, ktorý ešte potrvá do konca tohto týždňa. Jeho sériová produkcia by mala byť podľa oficiálnych plánov spoločnosti Fisker Inc. spustená prakticky o rok, presnejšie povedané 17. novembra 2022.
Aj keď je Ocean primárne určený pre severoamerických zákazníkov, vyrábať sa bude na starom kontinente. Henrik Fisker sa dohodol s rakúsko-kanadským koncernom Magna Steyr, ktorý pre nový päťmiestny elektromobil vyčlenil kapacity u našich susedov v meste Graz.
Dva typy akumulátorov
Od počiatku bude auto dostupné v štyroch verziách, ktoré sa budú odlišovať nielen výbavou, počtom motorov, výkonom, pohonom alebo dojazdom, ale tiež konštrukciou akumulátorov. Základná verzia Ocean Sport dostane jeden elektromotor s výkonom 279 koní a lítiovo-železo-fosfátové akumulátory čínskej značky CATL. Ich kapacitu Fisker neuvádza, tvrdí ale, že auto bude mať na jedno nabitie dojazd 402 km (250 míľ) a z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) zrýchli za 6,9 sekundy.
Tri vyššie varianty Ultra, Extreme a One dostanú dva elektromotory s pohonom oboch náprav a kombinovaným výkonom 548 koní, ale o zásobovanie elektrickou energiou sa postarajú nikel-mangán-kobaltové články opäť od CATL. V tomto prípade sa dojazd bude v závislosti na výbave a použitých kolesách pohybovať od 547 do 562 kilometrov a čas akcelerácie z miesta na šesťdesiat míľ potrvá od 3,9 do 3,6 sekundy.
Fisker neprezradil ani kapacitu výkonnejších modelov, poznáme ale ceny. Sport začína na čiastke 37 500 dolárov, v prepočte približne 33 260 eur a za prostrednú výbavu s dvomi motormi dáte bez dolára rovných 50 tisíc, inak povedané 44 350 eur.
Dva vrcholné Fiskery Ocean – Extreme a One, dostanú zhodnú cenovku 69 tisíc amerických dolárov (61 200 eur), druhý z nich však bude mať lepšiu výbavu a vyrobí sa ich len 5000 kusov. Mimochodom, práve Ocean One dostane solárnu strechu, ktorá podľa tvorcov novinky bude v priebehu 12 mesiacov schopná vyrobiť napríklad v slnečnej Kalifornii dostatok elektrickej energie na 2000 míľ, teda necelých 3220 kilometrov.
V základe bude nový Fisker (s dĺžkou 4775 mm, šírkou 1995 mm, výškou 1631 mm a rázvorom 2921 mm) postavený na 20-palcových kolesách, vyššie postavené modely budú mať až 22-palcové disky. Zaujímavosťou je takzvaný „Kalifornia režim“, ktorý stlačením jedného tlačidla spustí všetky okná a stiahne posuvnú strechu.
Veľká časť interiéru bude vyrobená z recyklovaných materiálov a palubnej doske bude dominovať 17,1-palcový dotykový displej, ktorý si budete môcť otočiť na výšku alebo šírku. Samozrejmosťou tiež má byť hromada asistenčných systémov a navyše auto bude môcť posielať elektrickú energiu do siete, napájať spotrebiče alebo dobíjať iné elektromobily, ktoré budú práve bez šťavy.
zdroj: Fisker