Nové batériové SUV bolo vo svetovej premiére odhalené v rámci práve prebiehajúceho medzinárodného autosalónu v Los Angeles, ktorý ešte potrvá do konca tohto týždňa. Jeho sériová produkcia by mala byť podľa oficiálnych plánov spoločnosti Fisker Inc. spustená prakticky o rok, presnejšie povedané 17. novembra 2022.

Aj keď je Ocean primárne určený pre severoamerických zákazníkov, vyrábať sa bude na starom kontinente. Henrik Fisker sa dohodol s rakúsko-kanadským koncernom Magna Steyr, ktorý pre nový päťmiestny elektromobil vyčlenil kapacity u našich susedov v meste Graz.

Dva typy akumulátorov

Od počiatku bude auto dostupné v štyroch verziách, ktoré sa budú odlišovať nielen výbavou, počtom motorov, výkonom, pohonom alebo dojazdom, ale tiež konštrukciou akumulátorov. Základná verzia Ocean Sport dostane jeden elektromotor s výkonom 279 koní a lítiovo-železo-fosfátové akumulátory čínskej značky CATL. Ich kapacitu Fisker neuvádza, tvrdí ale, že auto bude mať na jedno nabitie dojazd 402 km (250 míľ) a z 0 na 60 míľ za hodinu (97 km/h) zrýchli za 6,9 sekundy.

Tri vyššie varianty Ultra, Extreme a One dostanú dva elektromotory s pohonom oboch náprav a kombinovaným výkonom 548 koní, ale o zásobovanie elektrickou energiou sa postarajú nikel-mangán-kobaltové články opäť od CATL. V tomto prípade sa dojazd bude v závislosti na výbave a použitých kolesách pohybovať od 547 do 562 kilometrov a čas akcelerácie z miesta na šesťdesiat míľ potrvá od 3,9 do 3,6 sekundy.

Fisker neprezradil ani kapacitu výkonnejších modelov, poznáme ale ceny. Sport začína na čiastke 37 500 dolárov, v prepočte približne 33 260 eur a za prostrednú výbavu s dvomi motormi dáte bez dolára rovných 50 tisíc, inak povedané 44 350 eur.

Dva vrcholné Fiskery Ocean – Extreme a One, dostanú zhodnú cenovku 69 tisíc amerických dolárov (61 200 eur), druhý z nich však bude mať lepšiu výbavu a vyrobí sa ich len 5000 kusov. Mimochodom, práve Ocean One dostane solárnu strechu, ktorá podľa tvorcov novinky bude v priebehu 12 mesiacov schopná vyrobiť napríklad v slnečnej Kalifornii dostatok elektrickej energie na 2000 míľ, teda necelých 3220 kilometrov.

V základe bude nový Fisker (s dĺžkou 4775 mm, šírkou 1995 mm, výškou 1631 mm a rázvorom 2921 mm) postavený na 20-palcových kolesách, vyššie postavené modely budú mať až 22-palcové disky. Zaujímavosťou je takzvaný „Kalifornia režim“, ktorý stlačením jedného tlačidla spustí všetky okná a stiahne posuvnú strechu.

Veľká časť interiéru bude vyrobená z recyklovaných materiálov a palubnej doske bude dominovať 17,1-palcový dotykový displej, ktorý si budete môcť otočiť na výšku alebo šírku. Samozrejmosťou tiež má byť hromada asistenčných systémov a navyše auto bude môcť posielať elektrickú energiu do siete, napájať spotrebiče alebo dobíjať iné elektromobily, ktoré budú práve bez šťavy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Fisker