IONIQ Hybrid by mal jazdiť za 3,4 l/ 100km. Plug-in hybrid bude v priemere ešte úspornejší. Ak ho totiž nezabudnete nabiť, prejde 50 km iba na elektrický pohon. Nuž a dlho očakávaný údaj o dojazde elektrickej verzie je 250 km.
Pod kapotou oboch hybridných verzií pracuje benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním, Kappa 1,6 GDI. Ponúka výkon 77 kW (105 k) a 147 Nm. V čisto hybridnej verzii je spojený s elektromotorom s výkonom 32 kW (43,5 k), ktorého maximálny krútiaci moment je 170 Nm. Elektromotor je napájaný z lítium-ion-polymérovej batérie s kapacitou 1,56 kWh umiestnenej pod zadnými sedadlami. IONIQ má v hybridnej verzii kombinovaný výkon 103,6 kW (141 k) a 265 Nm. Dokáže sa rozbehnúť na 185 km/h a mal by jazdiť so spotrebou 3,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke.
IONIQ Hybrid poháňa benzínová 1,6-ka podporená elektromotorom. Vďaka tomu má jazdiť za 3,4 l/ 100 km.
Podľa výrobcu dosiahne spotrebu len 1,4 l/100 km
Plug-in hybrid IONIQ dostane k rovnakému motoru Kappa 1,6 GDI o trochu silnejší elektromotor a batérie s väčšou kapacitou. Výkon elektromotora je v tomto prípade 45 kW (61 k). Zaujímavejšie sú ale batérie s kapacitou 8,9 kWh. Ak si ich vodič pred jazdou nabije, dokáže prejsť až 50 km na čisto elektrický pohon. Priemerná spotreba v takom prípade podľa výrobcu dosiahne hodnotu 1,4 l/ 100 km. Obe hybridné verzie sú vybavené 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou.
IONIQ Plug-in Hybrid má batérie s takmer 6-krát väčšou kapacitou ako hybrid. Vďaka tomu dokáže prejsť 50 km na elektrický pohon.
Fanúšikovia elektromobilov však čakajú najmä na parametre elektrickej verzie IONIQu. Poháňať ho bude elektromotor s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 295 Nm. Motor je spojený s jednostupňovou redukovanou prevodovkou. Na skladovanie elektrickej energie v tomto prípade slúži lítium-ión-polymérová batéria s kapacitou 28 kWh. Elektrickému IONIQu to dáva dojazd cez 250 km, pričom auto dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 165 km/h.
IONIQ Electric má 120 k, 295 Nm a na jedno nabitie prejde 250 km. Ako rýchlo sa nabíja zatiaľ nevieme.
Jednotlivé verzie od seba na prvý pohľad rozoznáte podľa niektorých detailov ako napríklad maska chladiča, či dizajn diskov kolies, ktorý by mal byť pre každý typ pohonu iný. Hybridy sa navyše od elektromobilu líšia modrými prvkami v nárazníkoch. Elektrická verzia ich má medenej farby. Vo všetkých IONIQoch, bez rozdielu pohonu, bude k dispozícii balík bezpečnostných prvkov, ktorý obsahuje: autonómne núdzové brzdenie, sledovanie mŕtveho uhla, adaptívny tempomat a systém sledovania premávky za vozidlom. Ponúkne však aj konektivitu na úrovni doby, čiže Android Auto a Apple Car, ale aj navigáciu s funkciou Tom Tom live service. Nebude chýbať ani možnosť bezdrôtového nabíjania telefónu, či 7" TFT displej namiesto klasických budíkov.
Zdroj: Tlačová správa