Dobrou správou popri tej zlej je, že by sa uvedený problém nemal týkať všetkých predaných kusov Jaguaru I-Pace. Bezpečnostné riziko zahŕňa necelých 3000 vozidiel (presne 2760 kusov) vyrobených v roku 2019 a zatiaľ je varovanie platné len pre Spojené štáty.
Na tamojších cestách došlo k trom požiarom tohto modelu z inkriminovanej série, pričom podľa amerických úradov vyšetrujúcich túto záležitosť autá zhoreli po aktualizácii softwaru. Incidenty sa našťastie obišli bez zranení.
Že Európa v tomto nemusí byť úplne z obliga, dokazuje fakt, že batérie postihnutých Jaguarov boli vyrobené v poľskej továrni LG Energy Solution a jej produkty sú preto tiež aktuálne predmetom vyšetrovania Amerického národného úradu pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA).
Úrad zahájil vyšetrovanie už v apríli 2022 potom, ako päť ďalších koncernov (General Motors, Mercedes, Hyundai, Stellantis a Volkswagen) spustili zvolávacie akcie kvôli možným chybám na svojich elektromobiloch a hybridoch, keďže tiež odoberali produkty od uvedenej firmy.
Nabíjajte a parkujte len vonku
Len pre úplnosť dodávame, že vysokonapäťová batéria v Jaguare I-Pace sa pri nabíjaní prehrieva, čo nemusí automaticky viesť k požiaru, ale zvyšuje sa tým riziko jeho vzniku. Automobilka preto odporúča majiteľom parkovať a nabíjať I-Pace vonku, mimo uzatvorené priestory, kým nebude dokončená zvolávacia akcia a pre istotu ešte tridsať dní po dokončení opravy.
Finálna oprava, respektíve jej podoba zatiaľ neexistuje. Jaguar by mal majiteľov upozorniť dopisom, ktorý im bude doručený do 18. októbra 2024. Dovtedy aktualizovaný software neumožní nabíjanie batérie nad 80 percent.