Koncept s celým názvom nanoFLOWCELL Quant e-Sportlimousine poháňajú štyri elektromotory (v každom kolese), a vďaka spomínanému výkonu a krútiacemu momentu (údajne až 2900 Nm každý elektromotor) má veľmi slušné dynamické parametre. Stovku atakuje za 2,8 sekúnd a maximálka je viac než 380 km/h. I napriek tomu, že kvôli batériám neváži málo, až 2300 kg. Spolu s dojazdom 400 až 600 km by z tohto auta mohol byť veľmi zaujímavý projekt, ak sa im podarí budúci rok získať európsku homologizáciu. 

Unikátnosť pohonu spočíva v kombinácii batérií a palivových článkov s tekutým elektrolytom. Práve jeho zloženie má byť tou magickou formulou k nadpriemernému dojazdu. Elektrolyt je uskladnený v dvoch nádržiach, odkiaľ ho čerpadlo pumpuje cez palivové články. V nich je membrána, na ktorej dochádza k riadenej výmene elektrického náboja, a teda zdroja energie pre elektromotory. Takéto palivové články boli doposiaľ využívané pre skladovanie energie z obnoviteľných zdrojov, a pre použitie v automobilovom priemysle boli nevhodné pre svoju veľkosť a pomalé uvoľňovanie energie. Pokrok ale nezastavíš, a zlepšenie vlastností je výsledkom vývoja firmy spolu s Bosch Engineering. Firma nanoFLOWCELL ale neuvádza, ako dlho trvá nabíjanie takejto koncepcie, a akým spôsobom sa obnovuje kapacita elektr. náboja. Ak by sa to dialo jednoduchou výmenou prázdneho elektrolytu, bol by tento spôsob silnou alternatívou k súčasným spaľovacím motorom. Sympatické je aj to, že elektrolyt je netoxický, a po zriedení vodou je odbúrateľný v prírode. Že by sa na horizonte automobilových technológií črtal nový úsvit? No podľa informácií na webe výrobcu je tento koncept cestou, ako technológiu dostať do viacerých odvetví. Auto nie je primárnym cieľom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov