Lexus to vzal pekne od podlahy. V rámci svoje novej globálnej stratégie „Lexus Electrifield“ predstavil svoj prvý plnohodnotný elektromobil, ktorý v ponuke alternatívnych pohonov doplní jeho hybridné verzie. Pres svoj plán si však zvolil najmenší model značky, na ktorom chce zároveň prezentovať kompaktné rozmery elektrického pohonného reťazca a prípadný potenciál do budúcnosti.
300 Nm na prednej náprave
Presné technické špecifikácie novinky si automobilka zatiaľ necháva pre seba, odtajnila však dynamické parametre trakčného elektromotora, ktorý výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 300 Nm verziu UX 300e okamžite zaradil na pozíciu najvýkonnejšieho modelu UX. Na rozdiel od hybridnej verzie UX 250h AWD však neponúka pohon všetkých kolies a zostáva len pri náhone prednej nápravy.
Ukážková obratnosť
Konštruktéri automobilky prezradili, že sa pohrali s umiestnením li-ion akumulátorov s celkovou kapacitou 54,3 kWh pod zadným sedadlom, vďaka čomu ponúkne elektrický UX veľký batožinový priestor a veľmi dobré vyváženie. To by mu malo zabezpečiť pozíciu veľmi dynamickej a obratnej verzie. Normovaný dojazd auta by mal byť 400 km, nejde však o údaj podľa normy WLTP, ale obdobu staršej normy NEDC. Lexus sa nezabudol pochváliť ani novým systémom Active Sound Control (ASC), ktorý má zabezpečiť niekoľko rôznych syntetických zvukov elektrického pohonu. Bližšie detaily však fabrika neprezradila. Novinka sa na európskych trhoch objaví v priebehu roka 2020.