Elektrický Mercedes-Benz G je auto, an ktoré už dnes čaká celý automobilový svet. Nepôjde len o obyčajnú elektrifikáciu aktuálnej triedy G, ale o novinku vo viacerých oblastiach. Ako sa značku Mercedes-Benz patrí, elektrická trieda G chce udávať trendy na najbližšie obdobie. Na to však potrebuje aj nové technológie ktoré zatiaľ nikto iný ponúknuť nedokáže. Jednou z nich, a zároveň tou kľúčovou, sú nové trakčné akumulátory. Mercedes prezradil, že prídu s novým chemickým zložením, ktoré „Géčku“ zaručí rekordný dojazd, aj pomer medzi hmotnosťou a výkonom. Konštruktéri upozorňujú, že postaviť elektrickú triedu G tak, aby bola čo najľahšia a zároveň podávala očakávané výkony, je veľká výzva. Novinkou bude aj inak regulovaný termomanažment batérií, ktorý je pre dlhodobé fungovanie a výdrž akumulátorov kľúčovým. Práve nová technológia má byť pripravená aj na podstatne vyššie nabíjacie výkony, ktoré by sa nemali tak zásadným spôsobom odraziť na degradácii elektrických článkov, ako pri momentálne používaných technológiách.
Jednou z alternatív namiesto rezervného kolesa na dverách batožinového priestoru bude aj uzamykateľný odkladací box na nabíjacie káble a potrebné príslušenstvo.
Pomôže nám kremík
Pri vývoji nových akumulátorov spojil Daimler sily so spoločnosťou Sila. Ako uvádza v oficiálnom stanovisku, inovatívny materiál anód s vysokým obsahom kremíka zvýši energetickú hustotu akumulátorov bez ohrozenia bezpečnosti alebo iných výkonnostných parametrov. V porovnaní s dnešnými komerčne dostupnými článkami v porovnateľnom formáte umožňuje technológia od spoločnosti Sila zvýšenie energetickej hustoty o 20 až 40 % na viac ako 800 Wh/l na úrovni článkov. V praxi by to malo znamenať väčší výkon, aj vyššie reálne dojazdy. "Pracujeme na zabezpečení väčšieho dojazdu, lepších časov nabíjania a nižších nákladov na kWh," potvrdil Gene Berdichevsky, generálny riaditeľ spoločnosti Sila. V oficiálnej správe sa uvádza, že elektrická trieda G, by mala byť pripravená do roku 2025. Zástupcovia značky Mercedes-Benz zároveň potvrdili, že nová kremíková li-ion trakčná batéria bude príplatkovou záležitosťou.
zdroj: Daimler AG