Ochrana dospelých
V oblasti ochrany dospelých cestujúcich dosiahol elektrický Renault 5 len priemerné hodnotenie, presnejšie povedané získal 80 percent bodov. Časť z nich mu komisári strhli za niekoľko chýb, našťastie nie vážnych. O čo presne išlo?
Demonštrujú to grafy, ale pri náraze s vozíkom s deformovateľnou bariérou snímače zaznamenali hraničné hodnoty deformácie hrudníka. Veľmi podobné čísla vypadli tiež zo senzorov spolujazdca na zadnom sedadle pri čelnom náraze do pevnej bariéry.
A do tretice... opäť hraničné parametre zaregistrovala elektronika pri bočnom náraze a vrhnutí tela vodiča na opačnú stranu. Mimochodom, „päťka“ nemá v základe stredový airbag pre posádku vpredu a to ju tiež stálo body.
Ochrana detí
Opäť identických 80 bodov a aj keď výsledky ochrany detí sú vysoké, neboli stopercentné. Pri čelnom náraze zaznamenali mierne zvýšenie hodnôt snímače umiestnené na krkoch oboch figurín simulujúcich 6- a 10-ročné deti.
Ďalšie body stratil malý Renault za chýbajúci systém detekcie detí na zadných sedadlách a rovnako sa Euro NCAP nepáčilo, že na zadné stredné sedadlo nebolo možné správne umiestniť detské zádržné systémy. K ostatným miestam komisári výhrady nemali.
Ochrana chodcov
Celkovo 76 percent bodov a pokiaľ ide o nehody s najzraniteľnejšími účastníkmi cestnej premávky, novodobá R5 na tom nie je najhoršie. Takmer celá predná časť (s výnimkou troch bodov na hrane prednej kapoty) skončila v zelenom poli, kapota je prevažne žltá a stred čelného skla zase zelený, s postupným prechodom do žltej a červených predných stĺpikov. Takže v zásade žiadne prekvapenia...
V prípade elektroniky skúšobní komisári zaznamenali hraničné reakcie systémov určených (okrem iného) na detekciu detí, ktoré by mohli vybehnúť spoza auta, ale vážne problémy v tomto smere Renault 5 nemá.
Asistenčné systémy
Len 68 percent bodov nie je ani priemer. Euro NCAP bralo body za monitorovanie únavy vodiča, presnejšie povedané nepáčilo sa mu, že systémy zaznamenávajú len únavu a nie rozptýlenie. Slávne nedopadla detekcia protiidúceho vozidla pri vzájomnom priblížení, ale v hodnotení sa konštatuje, že „celkovo boli reakcie na iné vozidlá dobré a vo väčšine testov sa nárazom podarilo zabrániť“.
Len pre úplnosť dodávame, že identické výsledky sa vzťahujú aj na technicky rovnaký model Alpine A290 (pdf).
zdroj: Euro NCAP