Ochrana dospelých

V oblasti ochrany dospelých cestujúcich dosiahol elektrický Renault 5 len priemerné hodnotenie, presnejšie povedané získal 80 percent bodov. Časť z nich mu komisári strhli za niekoľko chýb, našťastie nie vážnych. O čo presne išlo?

Demonštrujú to grafy, ale pri náraze s vozíkom s deformovateľnou bariérou snímače zaznamenali hraničné hodnoty deformácie hrudníka. Veľmi podobné čísla vypadli tiež zo senzorov spolujazdca na zadnom sedadle pri čelnom náraze do pevnej bariéry.

A do tretice... opäť hraničné parametre zaregistrovala elektronika pri bočnom náraze a vrhnutí tela vodiča na opačnú stranu. Mimochodom, „päťka“ nemá v základe stredový airbag pre posádku vpredu a to ju tiež stálo body.

Ochrana detí

Opäť identických 80 bodov a aj keď výsledky ochrany detí sú vysoké, neboli stopercentné. Pri čelnom náraze zaznamenali mierne zvýšenie hodnôt snímače umiestnené na krkoch oboch figurín simulujúcich 6- a 10-ročné deti.

Ďalšie body stratil malý Renault za chýbajúci systém detekcie detí na zadných sedadlách a rovnako sa Euro NCAP nepáčilo, že na zadné stredné sedadlo nebolo možné správne umiestniť detské zádržné systémy. K ostatným miestam komisári výhrady nemali.

Ochrana chodcov

Celkovo 76 percent bodov a pokiaľ ide o nehody s najzraniteľnejšími účastníkmi cestnej premávky, novodobá R5 na tom nie je najhoršie. Takmer celá predná časť (s výnimkou troch bodov na hrane prednej kapoty) skončila v zelenom poli, kapota je prevažne žltá a stred čelného skla zase zelený, s postupným prechodom do žltej a červených predných stĺpikov. Takže v zásade žiadne prekvapenia...

V prípade elektroniky skúšobní komisári zaznamenali hraničné reakcie systémov určených (okrem iného) na detekciu detí, ktoré by mohli vybehnúť spoza auta, ale vážne problémy v tomto smere Renault 5 nemá.

Asistenčné systémy

Len 68 percent bodov nie je ani priemer. Euro NCAP bralo body za monitorovanie únavy vodiča, presnejšie povedané nepáčilo sa mu, že systémy zaznamenávajú len únavu a nie rozptýlenie. Slávne nedopadla detekcia protiidúceho vozidla pri vzájomnom priblížení, ale v hodnotení sa konštatuje, že „celkovo boli reakcie na iné vozidlá dobré a vo väčšine testov sa nárazom podarilo zabrániť“.

Len pre úplnosť dodávame, že identické výsledky sa vzťahujú aj na technicky rovnaký model Alpine A290 (pdf).

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

zdroj: Euro NCAP