Automobilka Renault a jej spriaznené koncernové značky to majú v globálnom automobilovom svete momentálne celkom dobre našliapnuté. Kým Dacia žne úspechy v cenovo najnižších segmentoch, „strednú“ cenovú triedu obhospodaruje Renault so stále väčším úspechom. Dokonca aj v triede elektrických áut má dlhoročnú tradíciu a rozhodne má na čom stavať. Aj preto mu sebavedomie určite nechýba a vo svete elektromobility začína vystrkávať stále väčšie rožky. Relatívne pokojné vody malých mestských elektrických áut teraz rozvíril ohlásením sériovej výroby elektrického novodobého modelu R5.
Sériové auto použije rovnaký elektrický pohon, ako súčasný Renault Zoe.
Namiesto drahej hračky dostupný elektromobil
Sériové auto, ktoré sa však v predaji objaví až v priebehu roka 2024, by malo kompletne vychádzať z predstavenej žltej štúdie. Ako technický základ poslúži globálna podvozková platforma CMF-BEV slúžiaca koncernovým elektrickým autám. Tá sa spolu s pohonným ústrojenstvom prebratým z aktuálneho Renaultu Zoe majú postarať o veľmi efektívnu výrobu a z nej vyplývajúce nízke ceny sériovej novinky, ktorá chce postaviť najmä mladých Francúzov na elektrické kolesá. Aj keď sa elektrický R5 bude vyznačovať atraktívnym retro-kabátom, v skutočnosti nemá ísť rovnakou cestou ako povedzme Fiat 500, ktorý si za svoj retro look nechá poriadne priplatiť. Renault chce postaviť jedno z najdostupnejších malých elektrických áut. Už teraz automobilka hovorí o cene 20 000 eur bez akýchkoľvek podporných dotácií, pričom sa počíta, že do roku 2024 sa situácia v tejto oblasti ešte zlepší. Renault počíta s výkonom auta 100 kW (136 k) a akumulátorom s kapacitou 52 kWh, ktorá by mala vystačiť na celkový dojazd približne 400 km.
zdroj: Renault