Nová stratégia Renaultu nazvaná „Renaulution“ má priniesť do roku 2025 až sedem nových elektromobilov. Vzhľadom na to, že zostávajú už len štyri roky, to nie je žiadna maličkosť. Zdá sa však, že aktuálny šéf francúzskej značky Luca de Meo to má premyslené a vie, čo robí. Treba uznať, že na to idú v Renaulte šikovne, používajú totiž podobnú taktiku, akou pred rokmi prerazil Fiat 500. Ľudí lákajú na retro dizajn, emócie a „ľudovú“ nôtu. Predstavili Elektrický Renault 5.

Auto pre ľudí

Vedenie Renaultu nezabúda zdôrazniť, že chce stavať elektromobily pre ľudí, teda jednoduché, v rámci možností cenovo dostupné a v mnohých technicky príbuzných verziách schopných vyhovieť čo najširšej skupine zákazníkov. Taký by mal byť aj Elektrický Renault 5. Fabrika zatiaľ ukázala len koncept, ktorý by sa však údajne veľmi nemal líšiť od produkčnej verzie. Tá má ako prvá v koncerne využívať novú podvozkovú platformu CMF-EV určenú výhradne pre elektrické autá. Otázkou zostáva, kde bude automobilka v rámci novej stratégie pozicionovať aktuálny Renault Zoe, práve ten je totiž momentálne prezentovaný ako elektromobil pre masy. Nechajme sa prekvapiť, Renault 5 sa automobilke však dosť vydaril a mohol by k značke pritiahnuť aj zákazníkov, ktorým doterajšia produkcia automobilky z nejakých dôvodov nevyhovovala. Hra na city, spomienky a emócie spojené so staršími modelmi zdá sa, stále zaberá.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Renault