Jano_1987
15.01.21 17:38
ľ
@Takuzlenrealita1) už sme to veľakrát, teda poslednýkrát a zjednodušene. Štát vyzbiera od 100 ľudí od každého 1€ a pošle to do EU. EU to hodí mixéra a potom nám pošle 200€ na BEV, 200 na XY vecí. Takže tých 100€, ktoré Slovensko poslalo do EU sa nestratilo, ale 50€ skočilo na dotáciách na BEV a 50€ na XY vecí. Teda tých 100 ľudí, každý prispel 0,5€ na BEV, ktoré si kúpia 2 ľudia.
2) je to síce 95% v Singapure, čo vzniká v elektrárňach na zemný plyn, ale čo sa robí so zemným plynom v takej elektrárni? Spaľuje. A čo vzniká spaľovaním? Vaše obľúbené CO2 (mimochodom, minule som vám dal tabuľku, ako čo rastie vo výrobe energie, spaľovanie valcuje mimochodom)
Austrália bude dodávať 20% elektrickej energie Singapuru? Singapur a stred Austrálie, keďže neviem, kde presne má byť tá farma sú vzdušnou priamou čiarou od seba vzdialené 4350km. To ako natiahnu cez 5000km dlhý elektrický kábel po morskom dne? Či ako tam chcú dostať tú elektrinu? Tipnem, že bude to loďou (lode produkujú 70% celkového znečistenia celosvetovo, kým autá okolo 1%. Ak 16 najväčších lodí sveta vyprodukuje rovnako emisíí ako 1,3 miliardy vozidiel, tak potom Singapur so svojími cca 5 miliónmi obyvateľov a dajme tomu 2,5 miliónmi autami, tak jedna cesta takej lode vyprodukuje viac emisíí ako tie autá za rok. Len ako dostať elektrickú energiu na loď a preniesť ju do Singapuru? V batérii. Takže logicky mi vyplýva, že teda postavia loď s výtlakom asi 300+ tisíc ton. Emma Maersk v roku 2006 najväčšia loď sveta (mimochodom, už nie je ani v prvej 15tke najväčších sveta, je myslím 18. aspoň bola v 2018 mohla pobrať náklad o hmotnosti 157 000 ton. Takže to bude riadne macatá batéria. Ak 100kWh batéria od Tesly váži 600kg, tak to máme odhadom 261MWh energie v batérii. Ak by vás napadlo, že loď bude poháňať energia z tej batérie, tak motory Emmy Maersk majú výkon cez 110MW. Ono poháňať 320 000 ton hmoty nie je len tak. Takže ani s tou megabatériou, by Emma nedokázala plávať ani 3 hodiny. Priemerná rýchlosť Emmy je 47km/h. Takže ani nie 150km máme prázdnu baterku.
Ale skúste teda rozviesť, ako sa tam mieni dostať tá elektrina z Austrálie, som zvedavý.
3) čo vám na tej platforme vychádza 100 000 ročne? Len samotnej 208 sa 2020 v Európe bez decembrových čísel predalo 159 tisíc, plus mínus. Takže ak si pozrieme predaje z posledné roky, tak z 208 sa bežne v Európe predalo 230 tisíc kusov, Opel Corsa 220 000 kusov, C3 okolo 200 000 kusov, Peugeot 2008 okolo 165 000 kusov, Opell Mokka okolo 120 000 kusov. To sme na 935 tisíc kusoch a to tam nemáme ešte C4, Fiat 500XL, Punto a 2 potencionálne modely od Alfy a Jeepu. Milión ako vyšitý. O tom, koľko sa rozhodne ktorá automobilka predávať áut, je to ich rozhodnutie, majú na to právo.
Nie, nevieme, že ID1 bude stáť pod 20 000€, lebo oficiálny cenník neexistuje. Najlacnejšie ID3 s 58kWh batériou stojí podľa oficiálneho Slovenského cenníka 37 000€ a nejaké drobné. Cenník na 44kWh verziu som nikde nevidel, isto ho viete dodať. Tak isto viete dodať aj oficiálny cenník na Daciu Spring. Nemal by to byť problém, stačí len dať link.
Vyvediem vás z omylu, uvádzacie ceny na automobily sú vždy o menšie, ako neskôr bežná cena a to z dôvodu, že to je novinka a vzťahuje sa to vždy len na pár desiatok kusov.
Odpovedať