Trabant nT, ako Herpa svoj koncept z roku 2009 nazvala, spôsobil obrovský rozruh. Postaral sa o to najmä jeho sympatický dizajn, ktorý ctil tvary a proporcie predchodcu tak výrazným spôsobom, až donútil ľudí k úvahe nad jeho kúpou. Herpa mala s autom veľké plány, usporiadala dokonca veľký prieskum, v rámci ktorého sa až 94 % z 12 000 respodentov vyjadrilo, že by si v budúcnosti niečo podobné kúpili. Pred 11 rokmi však bola iná doba, najpopulárnejším pohonom mestských áut bol naftový motor a na elektromobil sa pozeralo ako na exotický zjav. Dnes je všetko inak.
Ak by sa rozbehla sériová výroba, elektrický Trabant by mal reálne stáť necelých 20 000 eur.
S dojazdom 160 km
V Trabante od Herpy by ste márne hľadali pôvodný dvojtaktný dvojvalec, nemecká spoločnosť vlastniaca práva na Trabant totiž svoj projekt vybavila vtedy veľmi pokrokovým asynchrónnym trakčným elektromotorom s výkonom 47 kW (64 k), ktorý posielal svoju silu priamo na predné kolesá, 3,95 m dlhé auto rozbehol na 130 km/h a jeho li-ion akumulátory uložené v podlahe stačili na dojazd 160 km. Nabíjanie trvalo z bežnej domácej zásuvky 8 hodín, pri napätí 380 V sa údajne skrátilo na dve hodiny. Plány spoločnosti pritom boli veľkolepé, sériový elektromobil chcela Herpa poslať na trh už v roku 2012. Z plánov samozrejme zišlo, investori cúvli, v roku 2008 prišla kríza a ochota investovať do drahého elektrického auta vyprchala do nenávratna.
Koncept auta Trabant nT bol už v roku 2009 pripravený na možnú sériovú výrobu.
Zelektrifikuje Nemecko?
Situácia sa však za posledných osem rokov výrazne zmenila, nastúpila nekompromisná európska legislatíva, elektrické autá sú v kurze a ochota investorov podporiť projekt atraktívneho a cenovo dostupného elektromobilu výrazne narástla. Možný návrat elektrického Trabanta na trh je údajne opäť aktuálny. Nič zatiaľ nie oficiálne, ale logiku to má. Ak by sa teda pôvodný zámer Herpy dostať ho do sériovej výroby tentoraz vydaril a nebodaj by dodržali sľub ceny do 20 000 eur, mohlo by ísť o zaujímavé obohatenie ponuky elektrických áut na európskych trhoch. Nechajme sa teda prekvapiť.