Prvé lastovičky existujú

Mazda je malá automobilka a momentálne nedisponuje plne elektrickým vozidlom. Existuje hybridná verzia Mazdy 3, tá je určená iba pre japonský trh. Elektrická Mazda 2 s rotačným motorom (generátorom) bol experiment, aj keď rozsiahly. Krok elektrifikovať typové rady značky je súčasťou plánu Sustainable Zoom-Zoom 2030. Obsahuje postup zavedenia „zelených“ pohonných jednotiek.

Mazda hybrid

V Japonsku majú hybridnú "trojku" SkyActiv HEV. Axela je meno Mazdy 3 pre domovský trh.

SkyActiv-X príde už budúci rok

Prvé elektrifikované modely prídu v roku 2019 súčasne s motorom Skyactiv-X, o ktorom sme vám priniesli rozsiahly report. V skratke ide o benzínový motor s dieselovým princípom spaľovania. Sľubuje zvýšenie úspornosti o 20 - 30 % oproti súčasným zážihovým jednotkám. A práve tento motor je ideálny partner pre zástavbu do hybridu. Ide o prepĺňanú jednotku a spolu s krútiacim momentom elektromotora by šlo o veľmi zaujímavú voľbu z hľadiska výkonu a spotreby paliva.

Mazda hybrid

Mazda testuje Skyactiv-X v mule súčasnej Mazdy 3.

Mazda nedávno uzatvorila partnerstvo s Toyotou, jedným z lídrov v oblasti hybridizácie a elektrifikácie. Ľahko tak môže prísť k skutočnému know-how a v spolupráci so zdokonaľovaním spaľovacieho procesu motorov SkyActiv sa bude na čo tešiť. Vývojári Mazdy taktiež pracujú na rotačnom motore, ktorý má pracovať ako generátor. Rozsiahla elektrifikácia tak nemusí prísť iba od Toyoty, ale aj z vlastných radov.

Mazda hybrid

Toyota vie poskytnúť know-how z balíka elektrických vozidiel, Mazda však pracuje na vývoji vlastného generátora - rotačného motora.

Jasno nemajú ani na najvyšších postoch

Napriek tomu, správa je mierne v rozpore s vyhlásením generálneho riaditeľa Mazdy, Masamichi Kogai. Ten vyhlásil budúcnosť motorov v spoluexistencii technológií na báze benzínu, nafty a elektrických vozidiel. V blízkej budúcnosti tu diesel určite pár rokov ostane, no boj proti vznetovému spaľovaniu graduje brutálnou rýchlosťou a ja som voči obrode dieselov veľmi skeptický. Mazda však investovala do vývoja dieselu Skyactiv-D obrovské množstvo peňazí. Pre japonský trh uviedli nový typ CX-8 so vznetovým motorom a v USA začne predávať menšiu CX-5 s dieselom pod kapotou. Budú to posledné typy Mazdy s týmto agregátom?

Mám rád benzínové motory a v spolupráci s elektromotorom ide o skvelý pohon. Stratíme však „diferenciáciu“ trhu, a to je na automobilizme to pekné a príťažlivé. Každý má na výber to, čo mu vyhovuje. S odchodom dieselov prídeme o veľkú dávku možností. Bohužiaľ...

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Zdroj: autoblog, Mazda