Na futuristický dizajn konceptov sme si už zvykli. Ten od Nissanu s názvom IMx je podľa mňa skôr viac futuristickejší vnútri, ako vonku. Podobné „dizajnové“ výtvory tu už totiž jazdia po cestách, spomeniem napríklad Toyotu Mirai (nie síce u nás, ale do sériovej podoby to dotiahla).
Koncept Nissan IMx má dojazd až 600 km a pohon oboch náprav.
Bočné otvory v nárazníku pripomínajú najnovšie modely Lexus.
Základom konceptu je budúca generácia technológie ProPilot, ktorá ponúkne už plne autonómnu prevádzku. Základný systém ProPilot zatiaľ môžeme vidieť v inovovanom Nissane Qashqai alebo novom Leafe.
Volant bude možno v budúcnosti len doplnkom v interiéri.
V koncepte však pri zvolení jazdného režimu technológie ProPilot systém stiahne volant do prístrojovej dosky a sklopí všetky sedadlá do „pohodlnej“ formy. Pohonnou jednotkou sú elektromotory vpredu aj vzadu, vďaka čomu má model pohon všetkých kolies. Spoločný produkovaný maximálny výkon je 320 kW (435 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 700 Nm.
Futuristický interiér ponúka aj autonómny režim bez volantu.
Vysokokapacitný akumulátor ukrytý pod podlahou ponúkne dojazd v ideálnych podmienkach až 600 km. V realite však bude určite pôjde o nižšie číslo. Koncept dokonca dokáže jazdiť aj bez vodiča, napríklad pri príjazde na letiskový terminál. Po doletení majiteľa na letisko sa automobil sám späť dopraví z parkovacieho miesta na určené miesto, kde ho vyzdvihne.
Exteriér zaujme prednou maskou v tvare písmena V. Veľké bočné otvory v prednom nárazníku jemne napodobujú aktuálne modely od Lexusu. Zboku vidíme proti sebe otvárajúce sa dvere. V interiéri nájdeme OLED prístrojový panel "tiahnuci" sa po celej šírke prístrojovej dosky, ovládanie jednotlivých prvkov gestami rúk alebo po novom pohybom očí. Poslednú menovanú technológiu si však neviem naživo predstaviť, snáď pri rýchlom pohľade do strán by mi audiosystém neprepol naladenú rádiovú stanicu. Ale nepredbiehajme, uvidíme, či sa podobné „vychytávky“ aj dostanú do sériovej podoby.
Spolu s konceptom predstavili aj zvukové upozornenie pre chodcov, ktoré je pre elektromobily a ich tichú jazdu naozaj veľakrát potrebné. Nissan technológiu nazval Canto, čo po latinsky znamená „spievam“. Systém mení tón podľa zrýchľovania, brzdenia alebo cúvania. Zvuk je aktívny do rýchlosti 30 km/h. Zvukové upozornenie na elektromobily je obzvlášť v dnešnej dobe veľmi dôležité, v záplave spaľovacích motorov, na ktoré sme „naučení“, sú totiž elektromobily naozaj „prepočuteľné“.