Napriek náročným podmienkam na trhu Volkswagen v uplynulom roku celosvetovo dodal zákazníkom približne 5 328 milióna vozidiel s rozličnými druhmi pohonu. To predstavuje mínus 15 % oproti predchádzajúcemu roku. V mesiaci december 2020 značka pokračovala v záverečnom šprinte ku koncu roka a s mínusom len 2 % takmer dosiahla veľmi dobrý predaj z predchádzajúceho roka.
„Volkswagen v roku 2020 preukázal silu. Napriek všetkým obmedzeniam v oblasti predaja automobilov spôsobeným pandémiou sme si dokázali udržať náš celosvetový trhový podiel a v niektorých regiónoch ho dokonca mierne zvýšiť,“ povedal Klaus Zellmer, člen predstavenstva značky Volkswagen Osobné automobily pre predaj. „To dokazuje, že máme atraktívne produkty, ktoré nadchýnajú našich zákazníkov a špičkovo motivovanú predajnú organizáciu.“
Najobľúbenejší je VW ID.3
V roku 2020 značka Volkswagen Osobné automobily uviedla na trh 9 nových modelov s elektrickým pohonom a pohonom plug-in hybrid. Podiel elektromobilov a hybridných vozidiel tým v Európe vzrástol na 12,4 percenta z celkového predaja značky. V roku 2019 pritom predstavoval iba 2,3 percenta. Najobľúbenejší model bol ID.3 s počtom 56 500 predaných kusov – hoci sa začal reálne predávať až v septembri. Za ním nasledoval e-Golf s približne 41 300 exemplármi a Passat s počtom približne 24 000 kusov. Celkovo si v roku 2020 zákazníci objednali približne 68 800 kusov ID.3 a z nich 56 500 exemplárov im Volkswagen aj fyzicky odovzdal, z toho približne 14 400 v Nemecku. „S ID.3 sme trafili do čierneho,“ povedal šéf predaja Zellmer. „Hoci bol uvedený na trh až v druhom polroku, v mnohých európskych štátoch sa okamžite zaradil na špičku predajných štatistík.“
Napríklad vo Fínsku, Slovinsku a Nórsku bol ID.3. v decembri najpredávanejší elektromobil. Vo Švédsku bol ID.3 v decembri 2020 dokonca absolútne najpredávanejší automobil – bez ohľadu na druh pohonu. V Holandsku a Nemecku sa značka Volkswagen Osobné automobily za celý rok 2020 umiestnila na prvom mieste v predaji elektromobilov – s podielom 23,8 percenta v Nemecku 23 percent v Holandsku.
ID.4 a plug-in hybridy majú v roku 2021 zabezpečiť ďalší impulz
Po ID.3 teraz Volkswagen začína postupne uvádzať na trhy druhý elektrický model ID.4. Je prvým globálnym elektrickým modelom značky a ako SUV presne zodpovedá aktuálnemu záujmu zákazníkov – podiel SUV na celkovom predaji značky Volkswagen celosvetovo vzrástol z 29,8 percenta v roku 2019 na 34,8 percenta v roku 2020. Klaus Zellmer: „Pre rok 2021 sme si predsavzali zvýšiť náš celosvetový trhový podiel.“ Impulz k tomu okrem nových elektromobilov poskytne aj hybridná ofenzíva, zahájená v roku 2020.
„Rok 2020 bol pre Volkswagen zásadným obratom a prelomom smerom k elektromobilite“, povedal Ralf Brandstätter, CEO značky Volkswagen.
„Sme na dobrej ceste dosiahnuť náš cieľ, stať sa lídrom trhu pri elektrických automobiloch na batérie. Ponúkame atraktívnu a dostupnú elektrickú mobilitu tak, ako nijaký iný výrobca,“ dodal Ralf Brandstätter.
Zdroj: VW