Štúdia uvádza ako príklad straty hodnoty elektrický Chevrolet Spark.
Analýza prináša niekoľko odhadov. Chevrolet Spark EV bude mať po piatich rokoch len 28% hodnotu svojej pôvodnej cenníkovej ceny 28 305 dolárov (20 524 eur). Konvenčná verzia toho istého typu si po piatich rokoch zachová 40% svojej pôvodnej hodnoty. Rovnako je to aj v prípade elektrického Focusu, ktorého klesajúca hodnota sa zastaví na 20 %. Majitelia modelu so spaľovacím motorom budú mať k dispozícii ešte 36 % sumy, ktorú za auto zaplatili.
Zaujímavosťou je, že plug-in hybridy sú na tom v tejto oblasti lepšie. Porsche Panamera E-Hybrid si po piatich rokoch zachová 37 % pôvodnej ceny. Obyčajný model je na tom o 4 % lepšie.
Za stratu hodnoty samotné elektromobily nemôžu. Trh s jazdenými elektrickými vozidlami nie je poriadne rozvinutý ani v krajinách, kde sa ročne predá aspoň niekoľko tisíc z nich.
Ford Focus Electric by ste v načich predajniach hľadali márne.
V mnohých krajinách ako napríklad Slovensko trh s jazdenými elektromobilmi neexistuje. Hybrid je v našich bazároch doslova ojedinelý zjav. Sú však krajiny, kde sa elektromobily a hybridy predávajú v pomerne slušných množstvách. V tom prípade je však nutné zdôrazniť, že štúdia brala do úvahy cenníkovú cenu. Avšak vlády v mnohých krajinách dotujú a podporujú predaje elektromobilov nemalými čiastkami radovo v tisícoch dolárov/eur. Pôvodná cena je teda často nižšia, ako uvádza oficiálny cenník. Strata hodnoty teda nie je až tak dramatická.
Zdroj: usatoday.com
Prečítajte si aj: Vrcholom ponuky elektromobilov Mazdy bude nová generácia RX-8