Bugatti Veyron Legend Jean-Pierre Wimille
Bugatti spomína na šesť osobností zo svojej histórie. Pre každú pripravili legendárnu edíciu Veyronu.
Stále spomínam osobnosti spojené s Bugatti, ale neuviedol som žiadne meno. Teraz to napravím a postupne vám predstavím všetky známe legendárne edície Veyronu. Prvým, komu sa dostalo pocty špeciálnej edície je Jean-Pierre Wimille. Wimille pretekal na Bugatti, vyhral veľa pretekov, medzi nimi dvakrát 24-hodinovku v Le Mans v rokoch 1937 a 1939, bol najdlhšie pôsobiacim testovacím jazdcom Bugatti. Podľa typu 57G Tank, na ktorom spolu s Robertom Benoistom vyhrali v roku 1937 Le Mans, vytvorili modrú farebnú schému pre Bugatti Veyron Legend Jean-Pierre Wimille. Wimille bol pretekárom svetovej triedy, ktorý zohral kľúčovú úlohu v Bugatti, najmä na pretekárskych tratiach.
Druhou legendou je Jean Bugatti, starší syn Ettore Bugattiho. Jeho meno poznáme vďaka tomu, že navrhol jedno z najvzácnejších, najdrahších a najvyhľadávanejších áut, aké kedy bolo vyrobené, Bugatti Type 57SC Atlantic. Ako predlohu pre Veyron Legend Jean Bugatti použili Jeanove Type 57SC, ktoré je známe aj ako La Voiture Noire. Exteriér poňali ako čierny karbón, ktorý doplnili platinovými symbolmi EB a mriežkou chladiča. V interiéri sa tiež inšpirovali Jeanovím autom, skombinovali dva odtiene hnedej kože, na ktoré vkusne vyšili odkazy na Type 57SC a doplnili palisandrovou radiacou pákou. Tá je jediným kusom dreva v celom aute.
Bugatti Veyron Legend Jean Bugatti
Ďalšou osobnosťou spojenou s francúzskou značkou je Bartolomeo „Meo“ Costantini. Ettore Bugatti sa s ním stretol po prvej svetovej vojne a hneď rozpoznal talent mladého Taliana. Ponúkol mu miesto pretekára a poradcu v továrenskom tíme. Meo vyhral v rokoch 1925 a 1926 slávne sicílske preteky Targa Florio. V roku 1926 ešte pridal prvé miesta z Veľkej Ceny Španielska a Veľkej Ceny Milána, a druhé miesto z Monzy. Neskôr viedol pretekársky tím Bugatti. Špeciálnu edíciu Bugatti Veyron Legend Meo Costantini vytvorili podľa najúspešnejšieho pretekárskeho Bugatti Type 35, s ktorým jazdil aj Meo. V exteriéri skombinovali novú farbu namiešanú len pre túto edíciu Bugatti Dark Blue Sport a ručne leštené hliníkové diely potiahnuté bezfarebným lakom. V interiéri použili dve farby kože, Gaucho koňakovú hnedú a tmavo modrú Lake Blue, ktoré doplnili detailmi odkazujúcimi na preteky Targa Florio.
Bugatti Veyron Legend Meo Costantini
Štvrtou a zatiaľ poslednou predstavenou legendou je Ettoreho mladší brat, Rembrandt Bugatti. Rembrandt patrí k najpozoruhodnejším umeleckým sochárom začiatku 20. storočia. Už prvými výstavami v Benátkach a Paríži vyvolal veľkú senzáciu. Mal vášeň pre zvieratá a vytvoril mnoho sôch s touto tematikou. Jeho tancujúceho slona použil Ettore ako symbol Bugatti na Type 41 Royale. Rembrandt dokázal s neuveriteľným citom zachytiť podstatu zvierať, čim sa preslávil v Európe a Amerike. Prvá svetová vojna donútila Rembrandta, aby si siahol na život vo veku 31 rokov. Pri edícii Bugatti Veyron Legend Rembrandt Bugatti použili dvojfarebné lakovanie, kde bronzová vrchná časť symbolizuje materiál, s ktorým umelec rád pracoval. Spodnú časť nastriekali elegantnou béžovou Noix. Nechýbajú ani platinové symboly EB a mriežka prednej masky. Interiérom sa tiahne koňaková béžová koža a medzi sedadlami nájdeme stvárnenie Rembrandtovho tancujúceho slona.
Bugatti Veyron Legend Rembrandt Bugatti
Eliška Junková bola v 20-tych rokoch najrýchlejšia žena na svete a nebála sa ponaháňať takých velikánov ako Guiseppe Campari, či Tazio Nuvolari.
Piatou legendou Bugatti je Eliška Junková. Ako vzorná manželka pražského bankára a gentlemana Čeňka Junka pretekala po jeho boku. Neskôr usadla za volant Bugatti Type 35B aj sama. Traduje sa, že svojou rýchlosťou ohromila celý svet, bola rýchlejšia ako Čeněk a v 20-tych rokoch minulého storočia bola najrýchlejšou ženou planéty. Najväčší úspech zaznamenala v roku 1928 na pretekoch Targa Florio, kde veľmi dlho viedla, no kvôli technickým problémom v poslednom kole skončila na aj tak vynikajúcom piatom mieste. Nechala za sebou také mená ako Guiseppe Campari, či Tazio Nuvolari. Domov do Československa sa vrátila ako hrdinka. K jej úspechom patrí aj prvé miesto v medzinárodných pretekoch do vrchu Zbraslav-Jíloviště 1926, ktoré vyhrala ako prvá žena na svete, alebo víťazstvo na Veľkej cene Nemecka na Nürburgringu v roku 1927. Pre špeciálnu ediciu Bugatti Veyron Legend Elizabeth Junek použijú dvojfarebnú schému v kombinácii karbónovej čiernej a žltej. V kontraste s ňou bude hnedý kožený interiér. Presnú podobu auta venovaného Eliške Junkovej spoznáme až na autosalóne v Pekingu.
Bugatti Veyron Legend Elizabeth Junek
Legendárne edície Bugatti podľa posledných informácii uzavrie Veyron venovaný zakladateľovi značky Ettore Bugattimu. Zatiaľ nevieme ako bude auto vyzerať a na prvé vizualizácie si budeme musieť počkať minimálne do Pekinského autosalónu.
Zdroj: bugattipassion.fr, autoblog.com, tlačové správy