Cieľom summitu je obnoviť dôveru v nemecký automobilový sektor pred septembrovými parlamentnými voľbami.
Podľa najnovšieho prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Emnid a ktorý bol zverejnený v nedeľníku Bild am Sonntag, dôvera Nemcov v domáce automobilky klesá. Ako prieskum ukázal, viac než polovica Nemcov sa domnieva, že nemeckým automobilkám sa už nedá veriť.
Po škandále VW v kauze Dieselgate sa do problémov s podvádzaním pri emisných testoch dostali aj ďalšie automobilky a tlak na vládu začal rásť. Kritici jej vyčítajú, že napriek rozmáhajúcemu sa škandálu je voči vplyvným firmám príliš mäkká.
Súd v Stuttgarte už minulý týždeň zakázal vjazd áut s naftovým motorom do centra mesta.
Kauza sa postupne rozšírila aj na ďalšie automobilky. Zvolávanie áut do servisov v dôsledku problémov s emisiami postupne oznámili Audi, Porsche, ale aj Daimler. Ten v ostatných dňoch uviedol, že v Európe zvolá do servisov zhruba tri milióny naftových áut Mercedes-Benz.
V dôsledku emisnej kauzy už viaceré krajiny, napr. Francúzsko či Británia, oznámili, že plánujú do budúcnosti zakázať autá so spaľovacím motorom a pozornosť presunúť na ekologickejšie vozidlá. O týchto krokoch sme vás už oboznámili. Tlak na nemecké automobilky zvýšil aj súd v Štuttgarte, ktorý minulý týždeň podporil plány mesta na zákaz vjazdu dieselových áut nespĺňajúcich emisné normy. Je možné, že toto rozhodnutie bude návodom aj pre ďalšie mestá.
S blížiacimi sa parlamentnými voľbami, ktoré sa v Nemecku uskutočnia 24. septembra, sa emisný problém stal aj problémom politickým. Šéf SPD a Merkelovej hlavný konkurent Martin Schulz vyzval na to, aby Spolkový úrad pre motorové vozidlá (KBA) už nespadal pod spolkové ministerstvo dopravy. Na jeho čele stojí Alexander Dobrindt, ktorý je členom CSU, sesterskej strany CDU Angely Merkelovej. Ten zasa pre emisný škandál čelí výzvam Zelených na odstúpenie z funkcie.
Zdroj: Teraz