Nové autá s efektívnejšími spaľovacími motormi schopnými plniť ešte prísnejšie emisné limity, než tie nastavené súčasnou normou Euro 6, sú znova v ohrození. Politická garnitúra zodpovedná za zavedenie prísnejšej emisnej normy Euro 7 stále tápe a nie je schopná konečne určiť limity, ani dátum zavedenia prísnejšej emisnej normy do praxe. A to je pre automobilky problém. Kým totiž nevedia, na aké limity nastaviť nové autá, nemôžu ich začať vyvíjať. Na trhu preto už teraz vzniká „diera“ v kontinuite vývoja nových áut, ktorá sa o pár rokov vo veľkom prejaví. Automobiloví producenti priznávajú, že vývoj nových modelov so spaľovacími motormi je tak komplexný proces, že sa im ho neoplatí začať, kým nevedia, do čoho presne idú. Poriadny vývoj preto stojí a namiesto neho sa robia len dielčie kroky predlžujúce život aktuálnym technológiám.
Už tu mala byť. Nakoniec bude až v lete. Možno
Finálna podoba návrhu Euro 7 mala byť podľa pôvodných sľubov hotová už na konci roka 2021. Po obrovskej vlne nesúhlasu zo strany automobiliek a organizácií zainteresovaných v celom automobilovom priemysle však politici oprávnene zneisteli a cúvli s tým, že novým termínom zverejnenia podmienok normy Euro 7 bude apríl 2022. Nakoniec však padá aj tento termín. Európske úrady už zverejnili, že do apríla sa im nepodarí zhromaždiť všetky potrebné podklady pre zodpovedné riešenie a to nakoniec príde až v júli 2022. Z trhu tak naďalej miznú dožívajúce modely, tie aktuálne zdražujú a nad úplne novými visí otáznik. Automobilky pritom modely so spaľovacími motormi potrebujú na akumuláciu zisku potrebného pre vývoj a uvedenie nových elektromobilov. Sú to spojené nádoby, prechod od spaľovacích motorov rovno na cenovo dostupné elektromobily je totiž v reálnom svete nemožný. Neustále posúvanie návrhu normy Euro 7 kritizujú aj ekologické organizácie, ktoré sa obávajú, že to nakoniec posunie predpokladaný termín jej uvedenia (rok 2025) do života.
zdroj: Automotive News Europe