Poznámka: pokiaľ sa vám slovenské titulky automaticky nespustia, zapnete ich kliknutím na bublinu na spodnej lište videa a vybratím jazyku - slovak.
Odborný videokanál Engineering Explained sa v tomto videu bližšie venuje rozdielom medzi benzínovými a naftovými motormi. Jason vysvetľuje rozdiel medzi Ottovým a Dieselovým cyklom, načrtne tému kompresného pomeru vzhľadom k spotrebe a všetko doplní svojimi nákresmi. Spoznajte pracovný cyklus benzínu vs. dieslu.
Poznámka: pokiaľ sa vám slovenské titulky automaticky nespustia, zapnete ich kliknutím na bublinu na spodnej lište videa a vybratím jazyku - slovak.
Bude aj ta cast, ktora je ako odpoved na video od MCM, kde vysvetluje, teda vyvracia tvrdenie Matryho a Mooga o ciernom intercoolery ... ?? :D
@Draho TS..naa co si nevidel ..?? :D
sak aj olejovu vanu mam pristreknutuuuu....
@OtazockaPovedal by som že záleží na tom, do akej miery je to čipnuté. Ak to je iba nejaký easy tuning kvôli spotrebe alebo o trochu zdvihnutému výkonu tak to asi nebude problém. On v tom videu hovorí o väčších úpravách kde značne stúpa výkon motoru. Ale samozrejme aj čipnutý motor môže rýchlo odísť, a takisto môže dlho vydržať, záleží od kusu.
@OtazockaV prvom rade ma zmysel "chipovat" benziny s turbom, bez neho je to mrhanie prostriedkami. A ked uz bez turba, tak treba aspon komplet vyfuk, ostru vacku a sanie, aby sa chip ako-tak vyplatil. Ak chces oturbit atmosferu, tak je "chipovanie" nutnost, nakolko sa ti meni cela charakteristika motora. Vtedy ako minimum poterbujes zvody, turbo, intercooler, blow-off ventil, wastegate (obtokovy ventil) a downpipe (rura spajajuca turbo so zbytkom vyfuku). A samozrejme samotnu upravu riadiacej jednotky. A aj tak budes musiet pre zivotnost nastavit iba maly plniaci tlak. Ak chces ist do extremu, tak musis vymenit vsetko okrem samotneho bloku motora;-)
U dizla ti toto vsetko odpada, pretoze vecsina dizlov ma turbo a preto je "chipovanie" take populatne u nich.
@ShanislavVezmime si oturbeny benzinovy motor EA888 2,0 TSI koncernu VW . Tento motor ma rozdielne výkony napr. Cupra 206 kw, S3 221 kw, RS 162 kw. Keby som si napr kupil O3 RS a chcem ju chipnut na 221kw. Tak treba mi zasahovat do motora ? Ved taky isty motor mam aj u S3 len s výšším vykonom. Dobre vymena turba je potrebna, ale treba aj menit nieco ine ?