Vlastne je zvláštne, že podobne oficiálne upravených Swiftov 4WD nejazdí výrazne viac. Japonský šikovný hatchback s pohon oboch náprav si to vyslovene pýta, alebo si to aspoň zaslúži.
Celé meno novinky je Suzuki Swift AllGrip FX, pričom ono FX je už spomínanou skratkou slov „Fun“ a „eXplorer“ a holandský dovozca k tomu dodáva, že sa s týmto autom nemusíte báť rozbahnených lesných ciest, ani zasnežených horských serpentín.
83 koní na všetky štyri
Srdcom auta je samozrejme benzínový mild-hybridný trojvalec Dualjet s objemom 1,2 litra v kombinácii s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, ktoré zabezpečuje dodatočne montovaná viskózna spojka a zadný diferenciál.
Výkon sa nemení, stále dostanete 83 koní pri 6700 ot./min. a 112 newtonmetrov od 4500 otáčok za minútu, čo stačí na pomerne skromnú dynamiku – zrýchlenie z miesta na stovku za 13,6 sekundy a najvyššiu rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.
Čo posúva toto auto na novú úroveň, sú bližšie nepopísané úpravy na podvozku, ktoré spoločne s novými celoročnými (čiastočne terénnymi) pneumatikami s rozmermi 195/55 R16 zvýšili svetlú výšku Swiftu o 32 milimetrov. Takže namiesto 140 mm dostanete hatchback zodvihnutý na 172 milimetrov.
Suzuki k tomu dodáva, že sa Swift FX ideálne hodí do nepohody, takže mu nevadí dážď, sneh, blato, nespevnené cesty, a si môžete bez starosti užiť výlety na šotoline i v ľahšom teréne. Importér k tomu prihodil svetelnú rampu Tralert LED namontovanú pod evidenčným číslom, strešný nosič či skôr záhradku od firmy Thule, na ktorej našiel miesto chladiaci box Dometic a tiež novú úložný box.
Súčasťou výbavy sú tiež čierne hliníkové šestnástky, spolu s ďalšími čiernymi doplnkami, gumovou ochranou nakladacej hrany zadného nárazníka a v interiéri pribudli gumové rohože a kožené čalúnenie. Pár drobností a čo to urobí so vzhľadom...
zdroj: Suzuki Holandsko