Treba uznať, že z trojice súčasných konkurentov Audi RS6, BMW M5 Competition a Mercedes-AMG E 63 S práve prvé spomínané auto ťahá za kratší koniec a v mnohých porovnaniach je v zrýchlení na poslednom mieste. Zatiaľ čo BMW M5 a Mercedes E 63 majú aj svoje výkonnejšie verzie Competition a S, Audi zo súčasnej verzie RS6 zatiaľ výkonnejší variant nepredstavilo.
A práve to sa môže zmeniť. Tvrdí to aspoň austrálska stránka Which Car?, ktorej redaktori mali možnosť hovoriť s Evou Staniou, zodpovednou za komunikáciu k modelom Audi A6 a R8. Na priamu otázku, či existuje dopyt po ešte výkonnejších verziách RS6, Stania odpovedala: „Máme nejaké nápady, tak počkajte a uvidíte“.
V závere krátkeho rozhovoru naznačila ešte o trochu viac. „Jazdili ste s RS6 Performance predchádzajúcej generácie, nedávno sme predstavili R8 Performance s pohonom zadných kolies, tak si môžete by celkom istí, že na túto stratégiu určite nadviažeme,“ dodala Eva Stania.
Kam sa až dostane súčasná 4.0 V8?
Súčasná RS6 so 4,0-litrovou preplňovanou V8 ponúka 441 kW, teda 600 koní a 800 Nm. Ten istý motor však v koncernovom Uruse „vydoluje“ až 478 kW, inak povedané 650 koní a 850 Nm, čo by mohlo súčasné zrýchlenie na 100 km/h za 3,6 sekundy stlačiť o nejakú jednu či dve desatiny sekundy. A vzdialenejšia budúcnosť? Kým súčasný model je mild-hybrid, v ďalšej generácii C9 už počítajte s plug-in hybridným systémom, podobne ako v konkurenčnom BMW M5.
Zdroj: thedrive.com