Systém bude užitočný napríklad v prípade defektu. Vďaka upozorneniu si nezničíte pneumatiku.
Daný systém však na území Európskej únie nie je žiadnou novinkou. Jeho povinnosť poznáme už od prvého novembra 2012, kedy ho únia zaviedla pre všetky typy schválené po tomto dátume. Už o pár dní však nebude záležať na tom, či auto výrobca uviedol v auguste 2012 alebo v januári 2013. Všetky nové autá v predajniach budú mať tento systém na svojich kolesách jednoducho prítomný.
Dôvodov na tento krok je niekoľko. Začnime tým ekologickým. Nízky tlak v pneumatikách spôsobuje zvýšenú spotrebu. Únia verí, že zavedením TPMS (Tire Pressure Monitoring System) všetci spoločne ročne ušetríme viac ako miliardu pohonných látok. V iných číslach to znamená 4,8 milióna ton oxidu uhličitého.
Povinnosť pre tieto nové autá sa o pár rokov odrazí aj v staniciach technických kontrol. Bez jeho prítomnosti vozidlo údajne nedostane potrebné osvedčenie.
Únia si od systému sľubuje ekologický a bezpečnostný prínos.
Druhým rozmerom je bezpečnosť. Automobil s mäkkými pneumatikami má horšie jazdné vlastnosti. Správne nahustené kolesá by teda mali prinajmenšom prispievať k vyššej bezpečnosti cestnej premávky.
Európska únia však neuvádza, aký konkrétny druh daného systému musia výrobcovia použiť. Na výber sú vo všeobecnosti dva. Lacnejší a nepresnejší spolupracuje s ABS a ESP, z ktorých odoberá dáta. Pracuje na filozofii, ktorá hovorí, že mäkšie koleso má menší priemer. Tento druh kontroly tlaku v pneumatikách využíva napríklad koncern VW. Presnejší obraz o stave vzduchu vo vašich kolesách zistíte pomocou senzoru umiestneného priamo na ventile. Špeciálne ventily sú však pomerne drahé. Nájdete ich však na kolesách automobilov koncernu PSA.
Prečítajte si aj: 17 % nehôd spôsobia zlé pneumatiky