Tento cieľ vraj môžu dosiahnuť zvýšeným predajom elektrických vozidiel, hybridov alebo prostredníctvom výroby menších a účinnejších modelov, čím by sa celkové emisie nových vozidiel znížili o 15 percent oproti roku 2021. Do roku 2030 by mal tento prístup viesť k zníženiu emisií o 55 percent u osobných vozidiel a o 50 percent u ľahkých úžitkových vozidiel. Ak automobilky nepodržia stanovené limity, hrozí im pokuta 95 eur za každý gram CO2, ktorý prekročí stanovený limit, čo by mohlo celkovo dosiahnuť až 17 miliárd eur!
Automobilky komisárovi vraj potvrdili, že to zvládnu
Na konci minulého roka sa objavili obavy niektorých predstaviteľov automobilového priemyslu a europoslancov, že prísnejšie emisné normy môžu mať negatívny dopad na výrobcov automobilov a celkovú ekonomiku. Napriek týmto obavám, holandský komisár pre klímu Wopke Hoekstra stále dôrazne obhajuje zachovanie súčasných emisných cieľov CO₂ pre rok 2025, vrátane tých, ktoré sa týkajú dopravy. V nedávnej písomnej odpovedi na otázky viac ako 50 europoslancov, vrátane zástupcov z Česka a Poľska, potvrdil svoje stanovisko. V odpovedi zdôraznil, že hlavní výrobcovia automobilov mu oznámili, že sú schopní splniť nové prísnejšie požiadavky a podporujú zachovanie existujúceho regulačného rámca.
V rámci diskusie sa spomenula aj spoločnosť Stellantis, ktorá na jeseň oznámila plány na zníženie výroby vozidiel so spaľovacími motormi, aby predišla sankciám, ktoré začnú platiť od roku 2025. Táto revízia má pomôcť odstrániť prekážky na trhu, ktorý sa zasekol.