Táto náplň klimatizácii škodí životnému prostrediu.
Spor má pokračovanie. Európska komisia sa obrátila na Joint Research Council (JRC). Záverečná správa tvrdí, že neexistuje žiadny dôkaz o vážnom nebezpečenstve pri bežnom používaní tohto chladiva v klimatizáciách automobilov. To znamená, že ak s autom nenabúrate, všetko bude v pohode.
Komisia začala aj konanie proti Nemecku, ktoré v podstate schválilo svojej automobilke používanie starej zmesi R134a. Výrobcovia spornej chemikálie Honeywell a Dupont tvrdia, že v súčasnosti s ich produktom jazdí viac ako 500 000 vozidiel a do konca roka ich má byť viac ako 2 milióny.
Európska únia teda povedala, že pri bežnom používaní je R1234yf bezpečné. Čo je však bežné používanie? Nehoda? Pochybujem. Otázka či je táto náplň bezpečná aj v prípade nehody je zo strany úradníkov stále nezodpovedaná.
Toto chladiace médium sa môže pri neho vznietiť.
Daimler však stále trvá na svojom. Chladiace médium podľa neho môže pri nehode spôsobiť požiar. Novinku aj naďalej odmieta používať. V súčasnosti vyvíja úplne nový klimatizačný systém, ktorý na svoju činnosť potrebuje len oxid uhličitý. Ako dlho bude trvať jeho príprava? To zatiaľ nevieme.
V minulosti spor vyústil do zákazu predaja niektorých Mercedesov vo Francúzsku. Dôvodom bola práve neekologická náplň klimatizácie. Ako bude kauza napredovať je v tejto chvíli nejasné. Únia po tejto správe bude určite aj naďalej automobilky nútiť používať jej vysnívanú ekologickú náplň.
Zdroj: autonews.com, europa.eu
Prečítajte si aj: Prestíž za techniku - AMG vstúpilo do Astonu Martin